back to top
2024. november 22. 08:42

KezdőlapWRCElárvereznek három B-csoportos autót, köztük Toivonenét is

Elárvereznek három B-csoportos autót, köztük Toivonenét is

-

Három B-csoportos autót bocsájt árverezésre az RM Sotheby’s aukciósház novemberben, köztük Henri Toivonen korábbi Lancia Delta S4-es járművét. 

Az aukciósház egy komoly sportautó kollekcióhoz jutott, melyet árverésre bocsát. Az autók között van három B-csoportos Rally autó is, egy Lancia 037, egy Lancia Delta S4 és egy Audi Quattro S1 E2 is kalapács alá kerül novemberben. 

A rallyautókat korábban Markku Alén, Henri Toivonen, valamint Hannu Mikkola vezette.  

A Shoteby’s becslése szerint a járművek nyertes árai több millió euróig is felszökhetnek, így csak nagyon kevesen lesznek képesek megvásárolni őket. 

Az 1982-es Lancia 037-est Markku Alén vezette először a Costa Smeralda versenyen, ahol végül váltóhibával kellett kiállnia.  

Fotó: RM Sotheby’s

“Több kedvenc rallyautóm is van, de mind közül a Lancia 037-es emelkedik ki – idézi az aukciósház Alén szavait. – Gyönyörű autó volt.” 

Alén csupán a Costa Smeralda versenyen vezette ezt a járművet, 1983-ban már Walter Röhrl versenyzett vele. 

Az aukciósház becslése szerint a Lancia 037 győztes ára végül 1.07-1.38 millió euró is lehet. 

Az 1985-ös Lancia Delta S4 autót Henri Toivonen az 1986-as Monte-Carlo Rallyn vezette és szerezte meg vele a győzelmet. Az autó több versenyen nem vett részt. A néhai finn legenda és navigátora, Sergio Cresto májusban, Korzikán tragikus balesetet szenvedett, ami végül a B-csoportos időszak végéhez vezetett. 

Az aukciósház szerint a Delta S4 1.99-2.56 millió eurós áron találhatja meg új gazdáját. 

A csomagban csupa izgalmas autó szerepel, Jaguár XJ220, Ferrari F50, Bugatti EB110, Ferrari F40 is licitálható. Sőt, ha valaki annyira jól áll anyagilag, akár egy egészen komoly autóskártya készletét is kirakhatja a garázsában…

Fotó: RM Sotheby’s

Az 1985-ös Audi Quattro S1 E2 autóval 1985 novemberében Hannu Mikkola indult a RAC Rallyn, ahol végül motorhiba miatt nem tudott célba érni. 1986-ban tréning és tesztautóként használták az autót. A B-csoportos korszak végén egy magángyűjtő vásárolta meg gyűjteményébe. Az Audi csupán 20 Quattro A1 A2-es autót készített, melyből 15 még ma is létezhet, közülük azonban csupán hat indult WRC futamon. 

Az aukciósház becslése alapján a Lancia Delta S4 árán kelhet el az Audi is. 

Friss