2017. október 29-e arany betűkkel került bele az M-Sport történelemkönyvébe. Hazai versenyükön, a 73. Dayinsure Wales Rally GB-n gyakorlatilag mindent elértek amit a rallyban lehet, ráadásul néhány perc alatt záporoztak a jó hírek.
A történet valójában 2016 novemberében kezdődött amikor a Volkswagen váratlanul befejezte rally programját. Malcolm Wilson remek érzékkel csapott le a Volkswagen sikereit szállító, és a gyár kilépése miatt szabaddá váló Sebastien Ogier-re. Az M-Sport csapatvezetője már akkor látta, hogy a francia nem csak a Polo kvalitásai miatt lett négyszeres bajnok, hanem az évek során azt is megtanulta, mi kell ahhoz, hogy a legjobb legyen az év végén.
Ogier szempontjából pedig az volt a fontos, hogy a továbbra is négy gyártót felvonultató – a Toyota akkor érkezett – bajnokságban olyan csapathoz szerződjön, amelyik képes az új technikai szabályok mentén győztes autót építeni. Elképzelése már volt arról, hogy mire van szüksége, mert a Volkswagennel már tesztelte a 2017-es szabályoknak megfelelő Polo WRC-t.
A megállapodás létrejött, Ogier lett a vezető pilóta, mellé pedig két elkóborolt báránykát hozott Malcolm Wilson. Ott Tanak az előző évet a DMACK World Rally Teammel versenyezte végig, Elfyn Evans pedig a WRC2-ben lett harmadik, úgy, hogy az M-Sporttal a WRC2-ben ment, mellette pedig a DMACK brit csapatával a nemzeti bajnokságban szerepelt.
A gumikérdés is érdekes alakult 2017-ben. Ogier és Tanak Michelin gumikat kapott a Fiesta WRC-re, Evans viszont DMACK abroncsokkal versenyezte végig a szezont.
Az év utolsó előtti hétvégéjére, a Wales Rallyra, úgy érkezett a csapat, hogy Ogier 198 ponttal vezetett a 161 pontos Tanak előtt, a harmadik helyen pedig Neuville állt, aki egy ponttal gyűjtött kevesebbet mint az észt. A csapatok versenyét az M-Sport vezette, 358 pontjuk volt, míg a Hyundainak csak 275.
Győzelem a versenyen
A négy nap alatt Elfyn Evans hihetetlen teljesítményt nyújtott. A második gyorsaságin az élre állt, és a 21. szakasz végéig ott is maradt. 37.3 másodpreces előnnyel nyert, és ezzel megszerezte első WRC futamgyőzelmét. A bajnokságban ő volt a hetedik pilóta aki a 2017-es szezonban versenyt nyert. Előtte Argentínában és Finnországban második lett, az Argentin futam azonban mégis keserű emlék volt, mert csak 0.7 másodperccel kapott ki Neuville-től. Evans sikere azért is különösen értékes volt, mert utoljára Richard Burns tudott első helyen célba érni a hazai versenyén, 17 évvel korábban, 2000-ben, így a brit szurkolók különösen hálásak voltak Evansnak.
„A shakedown után azt hiszem, tudtuk, hogy ha a körülmények kedveznek nekünk, akkor megvan a sebességünk, hogy megszerezzük a győzelmet. De ezen a rallyn soha nem lehet megjósolni semmit. Itt nagyon nehéz tisztán, probléma, hiba vagy megforgás nélkül versenyezni. A gumikat is be kellett osztanunk. Megvolt a teljesítmény, de az abroncsok élettartamát is kezelnünk kellett. Végül ez is összejött” – mondta a verseny végén a boldog Evans.
Győzelem az egyéni bajnokságban
A csapat azonban nem csak ennek a sikernek örült. A Power Stage végén sorra érkeztek a jó hírek. Neuville hiába nyerte meg a záró gyorsaságit, Ogier bejött negyediknek, amivel megszerezte a rally harmadik helyét és ezzel sorozatban ötödször is világbajnok lett. 36 év után újra Ford pilóta szerezte meg az egyéni címet! Ogeir előtt utoljára 1981-ben Ari Vatanen lett bajnok egy Ford Escort RS1800-zal.
Győzelem a csapatok között
A jó híreknek még ekkor sem volt vége. Ott Tanak hatodik lett, amivel az M-Sport bebiztosította a gyártók között is az elsőséget. Itt is dőltek a rekordok. Az M-Sport megnyerte első bajnoki címét privát csapatként, és 10 év után újra a Ford lett a WRC gyártói bajnoka.