Igazán drámai pillanatokat tartogatott az 1973-as kenyai Szafari Rally, melyet végül az döntött el, hogy ki kapott később büntetést.
Miután az 1973-as Monte-Carlo Rallyn hatalmas botrány alakult ki, az 1973-as Szafari Rallyn is komoly izgalmak között dőlt el a győzelem. Sokáig Harry Kallström és Claes Billstam vezetett, azonban a verseny utolsó szakaszán a Datsun 1800 SSS autójukkal elakadtak a nagy sárban, ahonnan csak nagy időveszteség után tudtak kijönni.
A svéd párost azonban megelőzte a kenyai Shekhar Mehta-Lofty Drews kettős a Datsun 240Z-jükkel és egy perccel lettek gyorsabbak, a felügyelők azonban végül megbüntették a kenyai párost, mivel nem volt világításuk, miután elhagyták az autó bal elejét. A büntetéssel pedig pont ugyanannyi idő alatt teljesítették a versenyt, mint Kallströmék.
Az akkori szabályok alapján pedig az lett a győztes, aki később szerezte a büntetést, ez a versenyző pedig Mehta lett.
A 2006-ban, 60 évesen elhunyt kenyai legenda később még négyszer, 1979-ben, 1980-ban, 1981-ben és 1982-ben is megnyerte a Szafari Rallyt, így a verseny legeredményesebb résztvevője lett, igaz később ugyancsak öt győzelemig jutott a szintén kenyai Carl Tundo is.