Emlékezetesre és rendkívül szomorúra sikerült az utolsó Ausztrál Rally 2019-ben, amikor a hatalmas tűzvész miatt végül nem tudták megrendezni a versenyt. Az ausztrál szervezők azóta próbáltak új helyszínt találni a futamnak, és most úgy tűnik, hogy megtalálták.
2019-ben az utolsó futamként rendezték volna meg az Ausztrál Rallyt és a résztvevők el is utaztak a távoli földrészre, annak ellenére, hogy már a verseny ideje előtt hetekkel hatalmas tűzvész alakult ki a környéken. A szervezők próbálták módosítani, rövidíteni a versenyt, azonban végül le kellett azt mondani, mivel a tűz egyre közelebb ért a helyszínhez.
Azóta pedig nem is rendezték meg a futamot, a WRC irányítói és az ausztrál szervezők pedig igyekeztek új helyszínt keresni.
Az új helyszín pedig most Adelaide lehet.
“Két regionális kormánnyal tárgyaltunk a közelmúltban, mindkét kormánnyal történt előrehaladás, meglátjuk, hogy mit hoz a jövő – mondta Simon Larkin, a WRC promótere az Autosport.com oldalnak. – Ausztrália térsége 2025-ben térhet vissza leghamarabb, mivel nagyon sok verseny szeretne a naptárba kerülni. Azonban nem csak Ausztrália, hanem Új-Zéland is jó eséllyel pályázik a térségben, az Új-Zélandi szervezőkkel is folynak tárgyalások.”
Új-Zéland 2012 után szervezhetett idén ismét WRC futamot, melyen végül Kalle Rovanpera szerezte meg a győzelmet és lett a legfiatalabb világbajnok.
Elképzelhető, hogy Ausztrália és Új-Zéland felváltva rendezhet majd WRC fordulót, arra viszont nincs esély, hogy a két ország egy naptárba kerüljön, amire korábban már volt példa.
“Jelenleg úgy tűnik, hogy az ausztrál és új-zélandi versenyt muszáj lesz különválasztani. Szerződésünk van Japánnal, közepes hosszúságú szerződésünk van Chilével, és hosszútávú megállapodásunk Kenyával.”
Adelaide környékén két verseny is szóba jöhet lehetséges WRC futamként, az egyik a murvás Adelaidei Hills Rally, a másik pedig az aszfaltos Adelaide Rally. Mindkettő az ausztrál bajnokság állandó futama.
A Dél-Ausztrál kormány nemrég ismét megalakította a Dél-Ausztrál Motorsport Szövetséget, melynek igazgatótanácsában helyet kapott Michael Masi, az F1 korábbi versenyigazgatója.