Jól indult, majd rosszul folytatódott az M-Sport idei szezonja, a csapat csak akkor volt képes jól szerepelni, amikor Sébastien Loeb is rajthoz állt.
Nagy tervekkel kezdte az idei szezont az M-Sport, miután Sébastien Loeb is csatlakozott a fordos csapathoz, igaz csupán négy verseny erejéig, miután W2RC és Extreme-E szezonja többet nem engedett.
Azonban ez a négy verseny is elég volt ahhoz, hogy kiderüljön, a Ford Pumát igazán csak a rallysport legeredményesebb versenyzője tudja megszelídíteni.
A Montén azonnal történelmet írt Loeb és az M-Sport, ahol a kilencszeres világbajnok a nyolcszoros világbajnok, Sébastien Ogier-val tudott hatalmasat harcolni, majd a toyotás versenyző defektje után azonnal győzelemmel kezdte a WRC hibrid éráját Loeb és Malcolm Wilson csapata.
Loeb Portugáliában ugyancsak vezetni tudta a versenyt, majd egy baleset után ki is esett, a Szafari Rallyn két szakaszt is tudott nyerni, majd az Acropolis Rallyn ismét a mezőny élén állt, mielőtt ismét kiesett volna.
Loebön kívül még Craig Breen és Pierre-Louis Loubet tudott valamit felmutatni idén a Pumával, bár Gus Greensmith szakaszgyőzelme sem elhanyagolható a Montén.
Breen ugyancsak dobogón zárt a Montén a harmadik helyet megszerezve, és a szezonnyitó után az M-Sport még vezette a gyártók bajnokságát. Az ír versenyző még Szardínián tudott jól teljesíteni, ahol a második lett Ott Tanak és Dani Sordo között végezve, azonban az év második felében messze elmaradt a várakozástól és év végén meg is köszönte az M-Sport az idei munkát, bár ebben szerepet játszhatott az is, hogy Breen időközben megegyezett a Hyundaijal, hiszen M-Sportos elbocsájtása után másnap azonnal a koreai gyártó versenyzőjeként mutatkozhatott be.
Pierre-Louis Loubet a tavalyi katasztrofális Hyundai-szezont követően tudott idén hét futamon indulni az M-Sporttal, ahol Szardínián és Görögországban is a negyedik helyen zárt. Az Acropolis Rallyn megszerezte első szakaszgyőzelmeit és először vezetett egy WRC futamon is.
Gus Greensmith számára az év eleje sikerült jól, hiszen a Montén és Svédországban is ötödik lett, két verseny után pedig a harmadik helyen állt a bajnokságban. A folytatás azonban nem sikerült jól a brit pilótának, Új-Zélandon és Spanyolországban is balesetet szenvedett, év végén pedig csupán a 10. pozíciót szerezte meg.
Amíg Loubet jó útra tudott lépni a Pumával, addig Adrien Fourmaux idén szó szerint esett-kelt, de inkább esett. A Montén a szezon talán legnagyobb balesetét mutatta be, az Ypres Rallyn történt baleset után pedig az M-Sport már a költségvetésre hivatkozva nem állította rajthoz sem az Acropolis Rallyn, sem Új-Zélandon, sem pedig Japánban.
Röviden, az M-Sport igazán akkor tudta megmutatni a Puma erejét, amikor Loeb a fedélzeten volt, máskor pedig sokkal több dolguk volt a csapat szerelőinek, akik igyekeztek versenyről versenyre összekalapálni az éppen törött autót, autókat.
Az M-Sport bár még nem jelentette be 2023-as felállását, a hírek szerint Gus Greensmith, Pierre-Louis Loubet, és a rossz szezon után Adrien Fourmaux is folytathatja karrierjét a Forddal, míg Sébastien Loeb ismét részmunkaidős szereplésre készül.