A Volkswagen Motorsport 2013 és 2016 között hatalmas dominanciát mutatott be a WRC-ben, azonban nemcsak a versenyeken tették oda magukat.
A Volkswagen Motorsport 2012-ben tért vissza a WRC-be, akkor azonban még versenyzői S2000-es Skodával indulhattak a versenyeken. 2013-ban azonban már a WRC gyártók közé lépett a csapat, mely egészen 2016-ig hatalmas dominanciát mutatott be a Volkswagen Polo WRC-vel, négy gyártó vb cmí mellett Sébastien Ogier négy egyéni vb címet szerzett.
2013-ban Ogier 114 pont előnnyel nyerte a vb-t, míg Jari-Matti Latvala harmadik lett. A csapat pedig 145 pont előnnyel szerezte meg a gyártók vb címét.
2014-ben a Volkswagen versenyzői azonban már az egyéni bajnokság első három helyét szerezték meg, Ogier 49 pont előnnyel lett világbajnok Latvala előtt, míg Andreas Mikkelsen 117 pont hátránnyal lett harmadik. A legjobb, nem volkswagenes versenyzőként 141 pont hátránnyal Mikko Hirvonen lett a negyedik. A gyártók bajnokságában a német csapat 237 pont előnnyel lett világbajnok.
2015-ben ugyancsak az első három helyen zártak a VW pilótái a bajnokságban, Ogier ezúttal 80 ponttal előzte meg Latvalát, míg Mikkelsen 92 pont hátránnyal lett harmadik. A csapat 184 pont előnnyel szerezte meg harmadik vb címét.
2016-ban Ogier negyedik vb címét szerezte 108 pont előnnyel a Hyundai-os Thierry Neuville előtt, míg Mikkelsen ismét harmadik lett 114 pont hátránnyal. Latvalának ez a szezon már kevésbé sikerült jól, csupán hatodik lett. A VW ennek ellenére a gyártók vb címét ismét megnyerte, 65 pont előnnyel.
A Volkswagen azonban tarolt a versenyeken kívül is. Létrehozták a RallyThe World.com oldalt, mely a szurkolók szórakoztatására és marketing célból lett kitalálva. Az oldalon pedig olyan jelenetek voltak láthatóak, mint Thomas Müller és Sébastien Ogier 11-es párbaja, mely során a francia versenyző a VW Polo WRC hátuljával igyekezett gólt lőni.
Az oldalon azonban szerepelt Neymar jr. is, valamint a teniszező Caroline Wozniacki, valamint a színész Idris Elba is, amikor Ogier alkalmi navigátorai voltak.
A marketing pedig elérte célját, a Volkswagen közösségi oldalai soha nem látott gyorsasággal ért el sok milliós követést.
Aztán 2016-ban jött a Volkswagen botrány, mely elsöpörte a WRC csapatot is.