2024. április 25. 11:10

KezdőlapWRCKi lett a “buta szezon” bajnoka?

Ki lett a “buta szezon” bajnoka?

-

Közeledik a WRC szezonnyitó Monte-Carlo Rally, és jórészt befejezettnek tekinthető a “buta szezon”, vagyis az átigazolások időszaka. Lássuk ki lett ennek a szezonnak a győztese!

Győztese bőven akadt a “buta szezonnak” is, hiszen Thierry Neuville egyértelműen első számú versenyző lett a Hyundainál, azonban csapattársa, Esapekka Lappi is a jól szereplők között említendő, hiszen részmunkaidős Toyota-versenyzőből főállású Hyyundai-pilóta lett.

Ha pedig már a Toyotát említettük, akkor jól alakult az elmúlt időszak Takamoto Katsutának is, hiszen a japán gyártó második csapatából a fő csapatba került, ahol bár csak részszezomt teljesíthet, mégis többet tanulhat, mint eddig valaha.

A katasztrofális 2021-es szezont követően Pierre-Louis Loubet is örülhet, hiszen tavalyi teljesítményével meggyőzte az M-Sport vezetését, és idén már teljes szezont mehet a fordos csapattal, mégpedig Ott Tanak csapattársaként.

Fotó: M-Sport

Apropó Ott Tanak, nos ő az a személy, akinek leigazolásával az M-Sport egyértelmű bajnoka lett a “buta szezonnak”, hiszen a 2019-es világbajnokkal ismét vb címért harcolhatnak. Ilyenre pedig az elmúlt években nem volt lehetősége Malcolm Wilson csapatának.

Ott Tanak pedig a versenyzők bajnokának tekinthető, hiszen azt követően, hogy búcsút intett a Hyundainak, nem kell otthon ülnie, mert erre is volt esély, hanem az M-Sport csapatának teljes támogatásával megcélozhatja második egyéni vb címét.

Meglátjuk, miként sikerül ez számára!

Fotó: Hyundai Motorsport

A “buta szezonnak” azonban akadtak vesztesek is, mint például a Hyundai Motorsport. A koreai gyártó bár komoly adatokat szerezhet a Ford Puma Rally1-ről és Toyota Yaris Rally1-ről, Craig Breen újbóli, és Esapekka Lappi leigazolásával, azonban az ír és finn versenyző tudása nem összehasonlítható Ott Tanakéval, így a versenyzői erősség tekintetében némileg vesztett a Hyundai.

Oliver Solberg szintén a vesztesek között zárt, hiszen a WRC-ből a WRC2-ben találta magát, és bár komoly tapasztalatokat gyűjthet a versenyekről a Rally2-es Skodával és a Toksport csapatával is, azonban ez nem olyan tapasztalat, mintha azt Rally1-es autóval tenné.

És ha már Toksport, itt folytatja 2023-ban Gus Greensmith is, aki szintén nem jól szerepelt az elmúlt hetekben és az M-Sport csapatából a WRC2-ben találta szintén magát.

Adrien Fourmaux lefokozása már kevésbé meglepetés a tavalyi rossz szereplés után az M-Sport csapatában, azonban így a WRC2-ben ugyancsak hatalmas csata alakulhat ki a vb címért.

Azért a vb címért, melyet 2021-ben már megszerzett Andreas Mikkelsen, a norvég versenyzőnek pedig tavaly is csak az utolsó pillanatban kellett lemondania a címvédésről. Mikkelsennek azonban le kellett mondania a Rally1-es szereplésről is, miután a Hyundai az utolsó pillanatban helyette Lappit választotta. A 33 éves pilóta jövőjéről pedig egyáltalán nincsenek információk, bár elképzelhető, hogy a szezon közben ő is folytatni fogja WRC2-es karrierjét.

Mikkelsen
Fotó: Andreas Mikkelsen

Friss