2023. február 09. 01:21
KezdőlapWRCNeuville nevetségesnek tartja, a nemzeti bajnokságok profitálhatnak belőle 

Neuville nevetségesnek tartja, a nemzeti bajnokságok profitálhatnak belőle 

-

Thierry Neuville szerint nevetséges, hogy az FIA úgy szeretne költséget csökkenteni, hogy az idei WRC szezonra csökkentették a tesztnapok számát. A belga versenyző szerint a gyártók így a nemzeti bajnokságok futamai felé fordulhatnak. 

Az FIA 28-ról 21 napra csökkentette azon tesztnapok számát a 2023-as szezontól, amit a WRC gyártói a saját tesztterületükön kívül végezhetnek. 

- Hirdetés -

Ez azt eredményezi, hogy a versenyzők csupán fél-fél napot tesztelhetnek a versenyek előtt, vagyis ez a 13 futamot nézve éves szinten mindössze hét tesztnap versenyzőnként. 

“Nevetséges, hogy egy szezon során mindössze hét napot tud egy versenyző tesztelni – mondta Thierry Neuville a Motorsport.com oldalnak. – Ennél sokkal jobb felkészülésre van szükségünk. Sok versenyen olyan shakedown szakaszok vannak, melyek eltérnek a verseny szakaszaitól. A nem elég tesztelési lehetőség pedig veszélyes is lehet, mivel nem biztos, hogy a megfelelő beállításokkal tudsz indulni a versenyeken.” 

A Hyundai belga versenyzője szerint a kevesebb teszt azt eredményezheti, hogy a WRC gyártói a nemzeti bajnoki versenyek felé fordulnak és ott próbálnak felkészülni. 

“Azt gondolom, hogy a nemzeti bajnoki futamokon fognak így tesztelni a gyártók, ami költségesebb és időigényesebb egy hagyományos tesztnél.” 

A Toyota versenyzői, Sébastien Ogier és Elfyn Evans ugyanakkor nem kritizálta az FIA döntését. 

“Nem ideális a kevesebb tesztelés, különösen, ha egy területen problémák vannak és arra kellene megoldást találni – mondta Elfyn Evans. – Ugyanakkor mindenki ugyanannyit tesztelhet, így végülis igazségosabb eredmények születhetnek.” 

“Az FIA döntése összességében pozitív, mert valóban költséget lehet csökkenteni – mondta Sébastien Ogier. – Ugyanakkor a tesztnapok fontosak a versenyre készülés szempontjából. A kevesebb teszt miatt pedig gyorsabban kell dolgoznunk a versenyek előtt. A fiatal versenyzők számára ez igazán nagy kihívás lesz, gyorsan kell megfelelő tapasztalatot gyűjteniük.” 

Az M-Sport üdvözölte az FIA döntését és nem fog nemzeti versenyeken indulni, hogy így legyen több tesztelési lehetőség. 

“A tesztelés az egyik legdrágább tényező a WRC-ben – mondta Malcolm Wilson, ügyvezető igazgató. – Ezért örülünk az FIA döntésének és nem tervezünk kisebb versenyeken indulni. A stratégiánk az, hogy csökkentjük a versenyzőink számát, Ott Tanak és Pierre-Louis Loubet így több időt tölthet az autóban.” 

Friss