Pierre-Louis Loubet a Monte-Carlo Rally pénteki napjának jó részét küzdelemmel töltötte, hiszen autójában nem működött a szervókormány. Az M-Sport arra számított, hogy a francia versenyző inkább ki fog állni a probléma miatt.
Pierre-Louis Loubet Ford Pumájában a Monte péntek délelőtti utolsó szakaszán hibásodott meg a szervókormány, és mivel déli szervizelés egyik nap sem volt, a francia versenyzőnek döntenie kellett, hogy kiáll, vagy végig küzd még három szakaszt.
Loubet végül a nehezebb utat választotta, harcolt autójával a délutáni szakaszokon, hiszen így kevesebb időt vesztett, mintha szuperrallyzott volna.
Richard Millener arra számított, hogy délután már nem lesz versenyben a francia pilóta.
“Pokoli munkát végzett, egy testépítő is megirigyelhette volna Loubet munkáját – mondta az M-Sport csapatfőnöke a Dirtfishnek. – Nem hittem volna, hogy a problémával versenyben fog maradni. Végül a folytatás volt a helyes döntés, hiszen kevesebb időt vesztett, mintha szuperrallyzott volna, de ez pokolian nehéz munka volt. Szervókormány nélkül a szűk hajtú kanyarokban igazán nehéz dolga volt, egy utcai autóval sokkal könnyebben tudott volna kanyarodni.”
A küzdelem végül nem nagyon érte meg, hiszen szombaton már az első szakasz után kiállni kényszerült Loubet, miután az utolsó kanyarban szalagkorlátnak csapódott a Puma hátulja, amiben megsérült a felfüggesztés.
A francia versenyző vasárnap visszatért, de két szakasz után vízszivárgás miatt véglegg feladni kényszerült a hétvégét.