Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint az FIA nem jó irányt szabott meg, amikor a kevesebb teszttel próbál meg költséget csökkenteni.
Az FIA az idei évre 21 napra korlátozta a WRC gyártóinak éves tesztnapját saját tesztterületeiken kívül, így megpróbálva költséget csökkenteni.
Ez a teszt nap mennyiség egy három párosból álló csapatnál mindössze fél nap munkát engedne meg egy verseny előtt párosonként.
Az FIA ugyan a saját területen végzett teszteket nem korlátozza, azonban a csapatok nagyon jól tudják, hogy ott nem lehet elég jól felkészülni a különböző versenyekre, éppen ezért fordult elő, hogy Ott Tanak észt, Esapekka Lappi és Takamoto Katsuta pedig finn bajnokin állt rajthoz a Svéd Rally előtt.
Jari-Matti Latvala szerint a szövetségnek nem a teszteléssel kellene megpróbálni költséget megtakarítani.
“Nem jó irányba halad a szövetség, ha pénzt szeretne megtakarítani – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Ha költséget szeretnének csökkenteni, akkor az autókat kellene olcsóbban beszerezni, működtetni. Túl sokba kerülnek a jelenlegi autók.”
Az autók költségeit korábban a Hyundai Motorsport egykori csapatvezetője, Andrea Adamo is bírálta