2024. április 26. 00:33

KezdőlapWRCLappi 90 százalékig ismerte meg a Hyundait

Lappi 90 százalékig ismerte meg a Hyundait

-

A Hyundai új pilótája, Esapekka Lappi azt mondja, hogy az első három versenye után már 90 százalékig összhangban van az i20 N Rally1-el.

Lappi a nyolcadik helyen végzett a Monte Carlo Rallyn, a finn bajnokságban pedig vezette a Kuopio Rallyt mielőtt az utolsó előtti gyorsaságin kicsúszott. Hetedik lett a Svéd Rallyn, és jelenleg a hetedik helyen áll a vb tabellán is.

A Hyundai finn versenyzője Svédországban megmutatta a tempóját a Power Stage megnyerésével, és azt mondta, hogy pozitívnak kell maradnia a végeredmény kapcsán, mivel a verseny 13. gyorsaságiján egy „nagyon szerencsétlen” gumi futófelület leválás miatt esett vissza a harmadik helyről a hetedikre.

„A sebesség rendben volt ezen a hétvégén” – mondta Lappi. „Talán ez nem lenne elég a győzelemhez, nem tudom, de a második hely mindenképpen elérhető lett volna, úgyhogy ennek örülnünk kell. És határozottan tovább kell építenünk ezt Mexikóra.”

A Kuopio Rallyn Lappi megtanulta, hogyan birkózzon meg a Hyundai i20-szal a havon, de most új kihívás elé állítja a México Rally, mivel még nincs tapasztalata ezzel az autóval murván.

„A másik dolog az, hogy ez egy egészen másfajta rally. Sokkal lassabb, és úgy tűnik, hogy nagyon jól teljesítő autónk van a gyors versenyeken, úgyhogy most egy kicsit lassabb rallyra megyünk” – fogalmazta meg az autóval kapcsolatos kihívást Lappi. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a nagy tengerszint feletti magasság is rejtegethet buktatókat, különösen a hibrid rendszerek hűtésével kapcsolatban.

Az aszfalt, a hó és a jég alapján, amelyen eddig versenyzett az autóval, Lappi biztatóan értékelt, szerinte ez már 90 százalékban megfelel az ő vezetési stílusának. Elismerte (csak szerényen…), hogy a csapat is és ő is remek munkát végzett, hogy megértsék az autót, és úgy gondolja versenyképesek lesznek.

„Végül ez nem tűnik olyan nehéznek. Az biztos, hogy egy kicsit más, mint tavaly, de jól felkészültünk erre a hétvégére” – mondta az i20 N-t a Toyota GR Yaris Rally1-hez hasonlítva.

„Rendben, a végén nem volt kifizetődő, de legalább a tempó megvolt… azt hiszem, rendben van” – utalt vissza a svédországi versenyre.

Hogy az autót jobban be lehet-e állítani, hogy megfeleljen neki, ahelyett, hogy a vezetési stílusát az autóhoz igazítaná, Lappi azt mondta: „Szerintem a differenciálok miatt van; de ez egy nagyon nagy kihívást jelentő téma a homologizációval és a jokerekkel együtt.”

Esapekka Lappi – foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

 

Friss