A WRC mezőny 2020 után megy ismét Mexikóba, miután két éven át a járvány miatt nem lehetett megrendezni a versenyt. Ezáltal senki sem tudja, hogy a hibrid Rally1-es autók miként fognak viselkedni a nagy tengerszint feletti magasságban.
A Mexikó Rally különlegessége, hogy nagy tengerszint feletti magasságban vannak a szakaszok, ami hatással van az autók viselkedésére, működésére. Egy másik versennyel ellentétben itt változik a hűtés, továbbá a motor ereje is gyengül, mindezt nehezíti, hogy általában igen meleg van a verseny idején, ami az autók mellett a versenyzőkre is hatással van.
Rally1-es autók idén fognak először indulni a Közép-Amerikai országban, így senki sem tudja, hogy a hibrid autókra milyen hatással lesznek a körülmények.
“Nagy tengerszint feletti magasságban először fognak indulni Rally1-es autók a Mexikó Rally idején, ráadásul nekem is ez lesz az első murvás versenyem a Hyundai-jal – mondta Esapekka Lappi. – Senki sem tudja, hogy az autók miként fognak viselkedni a mexikói körülmények között. Hogy fognak viselkedni a motorok, vagy a hibrid rendszerek? Lesz-e túlmelegedés, vagy hasonló probléma?”
Mivel a WRC csapatok csak Európában tesztelhetnek, így nem tudnak a mexikóihoz hasonló körülmények között készülni.
“Európában az év ezen szakaszában nem lehet nagy melegben tesztelni és nagy magasságban sem. Mivel az autó tavaly versenyképes volt murván, bízunk benne, hogy az eltérő körülmények között is az marad.”