back to top
2024. november 23. 01:47

KezdőlapWRCLoeb még mérnökét is meglepte az Azori-szigeteken

Loeb még mérnökét is meglepte az Azori-szigeteken

-

Yannick Willocx hasztalannak érezte magát Sébastien Loeb mellett a hétvégi Azori-szigetek Rallyn, holott korábban már Kalle Rovanpera, Esapekka Lappi, Jan Kopecky, Dani Sordo és Sami Pajari mellett is dolgozott. 

Yannick Willocx, a Toksport WRT mérnöke bár még csak 37 éves, de már komoly tapasztalatot szerzett a korábbi versenyeken, ahol Kalle Rovanpera mellett is dolgozott már. 

A hétvégén, amikor Sébastien Loeb versenyét segítette az Azori-szigeteken azonban újra kellett értékelnie eddigi tapasztalatait. 

“A teszt után meghatároztunk egy autóbeállítást, amivel Sébastien Loeb a versenyen indulhatott – mondta Yannick Willocx a francia AutoHebdo magazinnak. – A shakedown után csupán egy megjegyzése volt, alulkormányozottnak érezte az autót késői fékezésnél. A legjobban azonban akkor lepett meg, amikor azt mondta: alkalmazkodom az autó beállításához. Ilyennel korábban még nem találkoztam egy versenyzőnél sem, eddig mindenki azt mondta, hogy igazítsd az autót a stílusomhoz. Ha nem volt elég jól vezethető az autó, mindig a jármű volt a probléma, sosem a vezetési stílus. Sébastien ennek pont az ellenkezőjét tette és ez meglepett. Gyakorlatilag hasztalannak éreztem magam a verseny során. Ez a tapasztalat lehet, hogy nem lesz jó a jövőbeni versenyzőknek, akikkel dolgozni fogok (nevetett).” 

A mérnök szerint Loeb más szempontból is különbözik a többi versenyzőtől. 

“Szerintem Sebnek jobb a kapcsolata a szeme, az agya, a keze és a lába között, mint más pilótáknak. Gyakorlatilag látja, hogy hol lesz jó a tapadás és látja, hogy hol változhat az autó viselkedése. Már a pályabejárás során elmondta, hogy milyen lesz a verseny.” 

Willocx szerint Loeb másképp kezeli a gázt és a féket, mint mások. 

“Van némi tapasztalatunk már a gázadás és fékezés területéről, és szerintem Seb másképp használja a gázpedált, mint más. Gyakorlatilag szinte soha nem balláb fékez, amíg a legtöbb versenyző balláb fékezve mennek át egy kanyaron, addig Loeb a gázzal játszik és alig érinti a féket. Az gyenge fékezés pedig azt jelenti, hogy kicsi a kerék blokkolás. Más versenyzők ezzel szemben gyakorlatilag fékezéskor ketté szakítják az autót. Loeb tulajdonképpen gyengébb fékezéssel is megoldja a kanyarvételt, míg mások blokkolják a kerekeket.”  

Fotó: Azores Rallye

Friss