A Portugál Rallytól kötelező lesz minden WRC gyártónak a hangmodul használata, amikor a hibrid autók elektromos hajtással közlekednek, azonban a Toyota már most elkészült a fejlesztéssel.
Mivel korábban főként a szervizparkokban nehezen lehetett meghallani a hibrid autókat, amikor elektromos hajtást használtak, az FIA májustól előírta a hangmodul használatát.
Mint kiderült, a gyári csapatok már egymás között is megállapodtak egy ilyen eszköz használatáról, végül azonban csak a Toyota fejlesztette ki a szabály megjelenése előtt.
“Már tavaly is jelezték versenyzőink, hogy többek között a zsúfolt szervizparkokban nem hallják időben az emberek a hibrid autók közeledését elektromos hajtás használatánál – mondta Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója a Dirtfishnek. – Éppen ezért már gondolkoztunk a probléma megoldásán, amikor megjelent az FIA szabálya, már nagyjából készen is állt a hangmodul.”
Az amerikai oldal megtudta, hogy már korábban született megállapodás az ügyben a három gyártó között, hogy már a Montén használni fognak valamilyen hangjelzést, végül azonban csak a Toyota jutott el a kifejlesztéséig.
Chris Williams azonban elárulta, hogy az M-Sport már a tavalyi Szafari Rallyn próbálkozott hangmodul használatával, kevés sikerrel.
“Már tavaly megvizsgáltunk valamilyen eszköz használatát, mellyel hangot tudunk kiadni – mondta az M-Sport technikai igazgatója. – A Szafari Rallyn már kipróbáltunk egy hangjelző eszközt, kevés sikerrel. Azóta is gondolkoztunk hasonló eszközön.”
Amíg az M-Sport egy külön eszköz megalkotására gondolt, addig a Toyota esetében a hangmodul inkább az elektromos hajtás hangjának felerősítését jelenti.
“Már a Montén használtuk a hangjelzést, ami igazából az elektromos hajtás hangjának felerősítése – mondta Tom Fowler. – Nem tudom miért kell ennél bonyolultabb rendszerre gondolni. A közutakon jelenlévő hibrid és elektromos autók is hasonló módszert használnak.”