2024. április 25. 22:10

KezdőlapWRC2025-ben vége a hibrid korszaknak?

2025-ben vége a hibrid korszaknak?

-

A hibrid egységet gyártó Compact Dynamics szerződése 2024 végéig szól, és jelenleg még nem sikerült megállapodni a folytatásról. 

A Compact Dynamics szerződése 2022-ben kezdődött a WRC-vel és a jelenlegi szerződés 2024 végén lejár. A hibrid egységet gyártó cég, az FIA és a WRC gyártók bár folyamatosan tárgyalnak a szerződés meghosszabbításáról, jelenleg még nem történt megállapodás. 

“Ha szeretnénk folytatni a jelenlegi beszállítóval, akkor új szerződésről kell megállapodnunk – mondta Xavier Mestelan Pinon, az FIA technikai igazgatója a Dirtfishnek. – Már folynak a tárgyalások és egyértelmű, hogy az FIA és a WRC Promóter is megszeretné tartani a hibrid egységet. Amennyiben folytatjuk a jelenlegi beszállítóval, akkor fontos lesz a hibrid egység javítása.” 

Ugyanakkor az is előfordulhat, hogy 2025-ben és 2026-ban hibrid egység nélküli Rally1-es autók lesznek. 

“Az is előfordulhat, hogy a Rally1-es autókba nem kerül hibrid egység. Nem erre törekszünk, de szeretnénk a legjobb megállapodást kötni a Compact Dynamics vállalattal, olyan szerződést, mely a gyártók számára is megfelelő. Amennyiben sikerülne javítani a rendszer megbízhatóságát mindenki örülne a folytatásnak. Nem szabad elfelejteni, hogy ez a hibrid rendszer teljesen újonan lett bevezetve ezért egyértelmű, hogy a tapasztalatok segítenek javítani.” 

“Nyilván mi is szeretnénk, ha a szerződés meghosszabbításra kerülne 2026 végéig – mondta Oliver Blamberger, a Compact Dynamics ügyvezető igazgatója. – A fejlesztések megtörténtek, a rendszerek jelenleg jól működnek. A mexikói nehéz körülmények között sem volt probléma a rendszerrel. Már tavaly novemberben beszéltünk az FIA-val, hogy tárgyaljunk a hosszabbításról, mert én nem tudom elképzelni, hogy 2025-ben és 2026-ban ne legyen hibrid egység az autókban.” 

A hibrid rendszer bevezetésével jelentősen csökkentek a Rally1-es autók száma, ez pedig a hatalmas költségeknek is köszönhető, amibe a rendszer kerül. 

“A költség a megbízhatóságtól függ – mondta Mestelan Pinon. – Ha a rendszer elég megbízható lenne, akkor a gyártóknak kevesebb tartalék egység kellene. Erről is tárgyalunk a beszállítóval. Remélhetőleg hamarosan végső döntés születik az ügyben.”

Fotó: Hyundai Motorsport

Friss