2024. április 24. 21:08

KezdőlapWRCA kockáztatás bevált a Hyundai csapatának

A kockáztatás bevált a Hyundai csapatának

-

A Hyundai legutóbbi győzelme a Szardínia Rallyn egyértelműen bebizonyította, hogy néha az életben tudni kell kockáztatni. Ahogy Esapekka Lappi elmagyarázta a verseny után, ez akár veszélyes is lehet, de nagyot is lehet nyerni, ha minden jól alakul. 

A Hyundai pénteken és szombaton is az óvatosságot félretéve döntött a gumistratégiában, és mindkét nap beigazolódott a döntés.

Ahogy a csapat riválisainak problémái lettek – ideértve Sébastien Ogier-t is, aki kicsúszott az élen állva -, mind Lappi, mind Thierry Neuville ki tudták kerülni a problémákat, és a verseny teljes irányítását megszerezték szombat este. 

Bár a riválisok kiesése lehetne oka, hogy Lappi és Neuville miért szerezte meg az első két helyet Olaszországban, Lappi szerint nem ezen múlott. 

„Elsősorban, nagyon-nagyon erős eredmény a csapatunknak az első és második hely – mondta Lappi a DirtFishnek. – Sok minden történt az elmúlt hónapokban a csapatunkban, szóval nagyon fontos volt megszereznünk az első győzelmet. Az utolsó versenyen már harmadik és negyedik helyet szereztünk, most pedig az első és a második helyet, ami igazán szép eredmény. Ez jutalom a szerelőknek, a mérnököknek és a csapat minden tagjának. Volt néhány kockázatos stratégia a gumikkal péntek délután, de megérte. Tegnap délután feláldoztuk az összes guminkat, és az is megérte. Van olyan, hogy a magasabb kockázat magas jutalmat is hoz. Igazán erős eredményt értünk most el.” 

Thierry Neuville eleinte mindent egy lapra téve kockáztatott, de még időben abbahagyta ezt. A belga versenyző pedig ahelyett, hogy a Power Stage-en harcolt volna a bónuszpontokért is, inkább a biztos célba érésre koncentrált. 

„Igen, nagyon jó eredmény számunkra a kettős siker egy mindenki számára nehéz hétvége után – mondta Neuville. – Szerettem volna több pontot szerezni a Power Stage-en, de nyilvánvalóan túl kockázatos lett volna a mi guminkkal, két tartalék kerekekkel és a nehéz körülményekkel, amik 50 perccel a rajt előtt at elsővel alakultak ki. Nem volt okunk arra, hogy jobban nyomjuk, egyszerűen csak célba értünk a 25 pontért, és megszereztük a 18. győzelmet.” 

Fotó: Hyundai Motorsport

Friss