back to top
2024. november 26. 08:08

KezdőlapWRCA Toyota vizsgálatot indít a vizesárkokkal kapcsolatos problémák miatt

A Toyota vizsgálatot indít a vizesárkokkal kapcsolatos problémák miatt

-

A Toyota Gazoo Racing kivizsgálja, hogy Szardínián miért okozott a Rally1-es autóinak problémát a vizesárkokon való átkelés. Jari-Matti Latvala csapatfőnök szerint azonban nem igazán tudnak mit tenni. 

A Szardínia Rallyn indult négy Toyotás versenyző közül csak Kalle Rovanperának nem voltak problémái egy-egy vizesárkon való áthaladás után. 

Az időjárás idén a verseny előtt és alatt is sok vihart tartogatott, amik miatt sok hatalmas tócsa alakult ki a pályák mélyebb részein, ezek pedig sok problémát okoztak a versenyzőknek, különösen a Toyota GR Yaris Rally1-es indulóknak, akiknek autói nem egyszer erőt veszítettek ezekben az árkokban. 

A Toyota versenyzői, Elfyn Evans, Sébastien Ogier és Takamoto Katsuta mellett a fordos Ott Tanak is bajba került egy vizesárok után és Katsutához hasonlóan kiállni kényszerült szombaton. 

Ezzel szemben a Hyundai versenyzőinek nem okoztak nagy problémát a vizesárkok. 

Latvala elismerte, hogy a vizesárkok komoly problémákat okoztak a Yaris számára, de rámutatott, hogy Kalle Rovanpera képes volt elkerülni a problémákat, és harmadikként ért célba. 

„Az autó teljesítménye szerintem jó volt, de persze problémáink voltak a vizesárkokkal – mondta Jari-Matti Latvala a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Motorsport.com oldalnak. – De nem mondhatom, hogy minden probléma az autó miatt volt. Lehet, hogy meg kellene néznünk, hogyan közelítik meg a vizesárkokat a versenyzők egy teszten, hogy kicsit gyakorolhassunk és fejlődhessünk a jövőre nézve. De Kallénak nem voltak problémái Szardínián.” 

Latvala szerint azonban nem igazán lehet a problémát megoldani.  

„Szigorú előírások vonatkoznak a lökhárítókra és minden más területre, ezért nem hiszem, hogy sokat tehetünk a probléma megoldása érdekében. Megpróbálhatjuk szimulálni az ilyen szituációkat és megérteni, hogy milyen sebességnél és szögnél jelentkezik probléma.” 

Evans úgy véli, hogy száraz körülmények között nem lettek volna problémák. 

„Szerintem, ha ez egy száraz verseny lett volna, akkor nem láttunk volna annyi problémát – mondta Elfyn Evans. – Ugyanakkor végül is rallyzásról van szó, ahol folyamatosan változhatnak a körülmények. Ez a sport része. Napjainkban nem olyan egyszerű specifikus beállításokat és kiegészítéseket készíteni, amikor extrém helyzetek alakulnak ki, mint régen.” 

Ogier azonban bizakodik abban, hogy a Toyota csapat megbirkózik a problémákkal. 

„Vannak még olyan területek, ahol javítanunk kell az autó megbízhatóságán – mondta Ogier. – Biztos vagyok benne, hogy a csapat minden tőle telhetőt megtesz majd annak érdekében, hogy néhány javítást eszközöljön ezen a téren, tehát lássuk, hogy milyenek lesznek a körülmények Kenyában. Reméljük, hogy sikerül megoldani a problémákat. Az autóink sokkal sebezhetőbbek, mint a többieké. Ha megnézed az adatokat és a kamerák felvételeit, minden másik autó sokkal gyorsabban megy a vizesárkokba, és nem szenvednek kárt. Más megközelítést próbáltunk, és a biztonságos megoldás nem működött.” 

Friss