A Toyota Szardínián, a Hyundai pedig Portugáliában készült az egymást követő hét murvás versenyre, azonban a japánok és koreaiak is pont azon a versenyen szenvedtek, ahol teszteltek.
A Horvát Rally után a Toyota Szardíniára, a Hyundai pedig Portugáliába ment tesztelni, hogy felkészüljön a portugál, illetve olasz versenyekre.
Az FIA a szezon előtt 21 napra csökkentette a saját tesztbázison kívüli készülések napját, emiatt kellett egy helyszínen egyszerre két versenyre készülniük a csapatoknak.
Ezt követően arra lehetett számítani, hogy a Toyota az olasz, míg a Hyundai a portugál futamon tud jobb teljesítményt nyújtani. A valóságban azonban pont az ellenkezője történt.
A Portugál Rally szombat délelőtt dőlt el, amikor Kalle Rovanpera tempójával egyetlen riválisa sem, így a Hyundai versenyzői sem bírtak lépést tartani.
A Szardínia Rallyn pedig a vizesárkok okoztak problémákat a Toyota versenyzőinek, leszámítva Kalle Rovanperát. A japán gyártó mentségére szóljon, hogy a tesztje idején még nem lehetett tudni, hogy Szardíniára éppen a verseny körüli napokban zúdulnak felhőszakadások, amik miatt hatalmas vizesárkok alakulnak ki a pályákon.
Ezek után a Szafari Rallyn lehetetlen megmondani, hogy melyik gyártó fog nyerni, hiszen csak Európában tesztelhetnek a WRC csapatai. Így ott akár Ott Tanak is győzelemre vezetheti az M-Sportot.