Esapekka Lappi úgy indul a Szafari Rallyn, hogy egyetlen tesztfutamot sem teljesített a Hyundai i20 N Rally1-gyel. A shakedown volt az egyetlen lehetősége, hogy megismerje az autót a kenyai környezetben, de egy kettős kardán hiba megakadályozta ebben.
Lappi a szerda reggeli shakedown első körében furcsa hang miatt állította félre az i20-at, majd hiába javították meg az autót, másodszor sem tudta teljesíteni a pályát. A Hyundai csapatfőnöke, Cyril Abiteboul elárulta, hogy a csapat egy korábbi teszten is tapasztalta ezt a problémát.
A Hyundai már az i20 N Rally1 2022-es bemutatkozásakor szenvedett a kardántengellyel. Az akkori hibát homologizációs jokerekkel javították ki.
Abiteboul a shakedown végén megerősítette, hogy a kardán volt az, ami megállította az autót, de elismerte, hogy a csapat még mindig nem tudja, mi okozta a problémát. Az i20-ast a shakedown után a naivashai szervizparkba szállították, ahol további vizsgálatokat végeznek.
„Ez mindig egy kompromisszum: el akarod tudni viselni a nyomatékot, de a súly tekintetében is a minimumon akarsz maradni.
Ha ezt az alkatrészt használjuk, az azért van, mert biztosak vagyunk benne, hogy megfelelő. Nagyon korán történt a shakedownon, és az alkatrész élettartama és futásteljesítménye nem túl magas. Talán a kardántengely inkább következménye, mintsem oka a leállásnak” – mondta Abiteboul.
Arra a kérdésre, hogy Lappi második problémája összefügg-e az elsővel, Abiteboul hozzátette: „Az autónak ugyanarról a területéről van szó, és ez az, ami arra enged következtetni, hogy a kardántengely talán inkább következmény, mint a probléma kiváltó oka. A jó hír az, hogy még csak szerda van. Van időnk arra, hogy megfelelően kivizsgáljuk, és elvégezzük a szükséges változtatásokat.”
Lappi gondjai ellenére Abiteboul továbbra is optimista maradt a Hyundai győzelmi esélyeit illetően.
„Tavaly idejöttünk, és Kenya talán még egy kicsit korai volt az új szabályok szerint épített autónak” – mondta. „A szezon eleji problémáink még mindig nem voltak teljesen mögöttünk, de most már sokkal érettebb autókkal érkezünk, és remélhetőleg a megbízhatósági problémáinkkal nem fogunk újra találkozni.”
A Hyundai szerencséjére a szokásosnál több időt kap arra, hogy megvizsgálja a kardántengelyt érintő hibát, mert a Szafari Rally Kenya menetrendje speciális, és a shakedownt egy nappal a megszokott előtt tartották.
A csütörtök délelőtt a Nairobiba való átutazással telik majd az ünnepélyes rajtceremóniára, és a Naivashától délre található Kasarani szuperspeciálra.