2024. április 29. 00:43

KezdőlapWRCA Hyundai versenyzői közül az újonc áll a legjobban a Szafari Rallyn

A Hyundai versenyzői közül az újonc áll a legjobban a Szafari Rallyn

-

A Hyundai Motorsport vegyesen kezdte a Szafari Rallyt, a 2023-as FIA Rally Világbajnokság hetedik fordulóját, az első teljes versenynapot a negyedik és hatodik helyen fejezte be, miközben Neuville futómihiba miatt szuperrallyzni fog a következő napokon.

„Ha a defektünket kivesszük az egyenletből, akkor a mai nap eléggé rendben volt. Óvatosan kezdtünk, aztán elég gyorsan javultunk, a délutánunk igazán egyenletes volt. Érdekesek a körülmények, de nagyon szórakoztatónak találtam őket. Ez egy másfajta keménység, amivel szembenézünk, nem hasonlít semmihez, amit eddig láttam. A lágy fesh-fesh-en nem tudod, mire számíthatsz, és olyan gyors, hogy nincs időd reagálni – csak vezetned kell, és reménykedni a legjobbakban. Tovább kell javítanom azon, amit ma csináltunk, szerintem a tempó ragyogó volt ma délután. A saját teljesítményünkre fogunk koncentrálni, és a dobogó ott lesz, ha úgy hozza a sors” – mondta Esapekka Lappi, aki első Szafari Rallyján máris szakaszt nyert és a negyedik helyen áll hét gyorsasági után.

Eseménytelen napon van túl Dani Sordo, már ha a kenyai körülmények között lehet ilyesmit mondani. „Szerencsére ma nem voltak komoly problémáink az autóval, ami jó. Néhány szakaszon kicsit nehéz volt, különösen Kedongon. Nagyon puha volt, és az autó sokat mozgott a gyors részeken, így ott nem volt jó a tempóm. Ennyi szikla mellett könnyű egy kis hibát elkövetni. Az utolsó gyorsasági egyik hajtűkanyarjában is volt egy különleges helyzetünk, ahol meg kellett állnunk, hogy a pilótafülkében lévő por kitisztulhasson. Nehéz kiszámítani a kanyarok sebességét, mivel agresszívnek kell lenned, de könnyen le lehetett térni az ívről az igazán puha felületen, és küszködni kellett a tapadással” – összegzett a spanyol, aki a hatodik helyen várja a folytatást.

Sordo
foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

„Őszintén szólva nagyon csalódott vagyok. Sajnos a délutáni második gyorsaságin ki kellett állnunk, ami nem tesz jót a bajnoki küzdelemnek. Egyáltalán nem volt előjel, közvetlenül egy bal oldali elágazás előtt a lengéscsillapító kiesett a helyéről, és a felső rögzítés fékezés közben meglazult, ami a rally végét jelentette számunkra. Kár érte, mert reméltük, hogy a reggeli defektünkkel véget ért a balszerencsénk a hétvégére. Az itteni körülmények között bármi megtörténhet, és most elemeznünk kell, hogy van-e lehetőségünk holnap visszatérni és újra a pontokat gyűjteni” – mondta Neuville. Tekintve a körülményeket, még az is elképzelhető, hogy nem csak a Power Stage-en szereznek pontot, hiszen a többieknek is akadt jócskán problémájuk, emiatt az abszolút 18. helyen állnak.

Neuville
foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

„A mai nap nehéz volt. A reggeli két defekt után, amelyek Thierry és Esapekka számára is időveszteséget okoztak, Thierry felfüggesztésének meghibásodása hatalmas veszteség a bajnoki küzdelemben. Egyértelműen nem szabadna megtörténnie, és mivel nem emberi hiba történt, meg kell vizsgálnunk, hogyan biztosíthatjuk, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer. Dani általánosságban küzdött a tempóért és a tapadásért, ezért meg kell néznünk, hogyan tudunk neki egy olyan autót adni, amiben magabiztosabb lehet. Hiányzott némi tempó a Toyotának, de mindent beleadunk, hogy megpróbáljuk kiharcolni az első három helyezést, ami reális és ésszerű cél a ma látottak alapján” – mondta a csapatfőnök Cyril Abiteboul.

Lappi
foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

 

Friss