2024. április 29. 00:09

KezdőlapWRCMiért nem magabiztos Neuville a gyors versenyeken?

Miért nem magabiztos Neuville a gyors versenyeken?

-

Thierry Neuville 2013-ban még a második helyen ért célba Finnországban, azonban azóta sem sikerült ezt az eredményt megismételnie ezen a versenyen. A belga versenyző ugyanakkor 2021-ben a harmadik helyen zárt Észtországban. 

Thierry Neuville nem győzte hangsúlyozni a Szafari Rally előtt, hogy milyen fontos számára a győzelem, mert az észt és finn gyors versenyek nem tartoznak a kedvencei közé, így ezeken kisebb esélyt lát a sikerre. 

A Hyundai belga versenyzője azonban nem tudott a győzelemért harcolni Kenyában, ráadásul még a nyolcadik helyet is elvesztette, miután tiltott pályabejárásért végül kizárták. 

A 35 éves versenyző így a vb pontverseny ötödik helyéről várhatja azokat a versenyeket, melyeket nem igazán kedvel. 

Pedig 2013-ban, még az M-Sport Ford Fiesta WRC-jével a második helyen zárt a belga versenyző Finnországban, valamint két éve Észtországban a harmadik helyet szerezte meg a Hyundaijal. Valljuk be, ez nem túl sok jó eredmény 10 éve alatt. 

De miért nincs meg a kellő magabiztossága Neuville-nek a gyors rallykon? 

“Nem tudom – válaszolta a belga pilóta a Dirtfish kérdésére. – Tíz év alatt sokat változtak az autók és a pályák is. 2013-ban nagyon jól éreztem magam a Fordban Finnországban és könnyen is tudtam vezetni. Azóta sokkal nehezebb jól szerepelnem gyors pályákon. Talán azért is van ez, mert a Toyota ilyen utakon fejlesztette a Yarist, így előnyben vannak ezeken a gyorsaságikon. Ott Tanak korábban szintén küzdött a gyors versenyeken, kivéve a tavalyi finn versenyt, ahol pokoli gyors tudott lenni. Tehát igazából nem tudom, hogy miért nem vagyok elég magabiztos. Idén kicsit jobban éreztem magam a teszten az autóban, de hogy ez elég lesz-e a jobb eredményre is, azt lehetetlen megmondani.” 

A gyors pályákon sokszor keresztben fordulva sodródva kell venni a kanyarokat, eközben pedig magabiztosan kell uralni az autót. 

“Sokat kell ezeken a versenyeken keresztben autózni, amiben nem vagyok elég jó. A nagy tempó mellett pedig nagyobb kockázatot is kell vállalni, tökéletesen kell irányítani az autót, és ezen a téren küzdök az autóval. Más versenyek gyorsabb pályáin is veszítek kis időt, de a technikásabb utakon én vagyok a jobb.” 

Az Észt Rally előtti teszt azonban jól sikerült. 

“A verseny előtti teszt valóban jól sikerült, a csapattársaim és én is jónak éreztük az autót. Bízunk benne, hogy sikerül csökkenteni a hátrányunkat a riválisokkal szemben. Esapekka Lappi tesztelt először és néhány dolgot, amit jónak érzett, mi is kipróbáltunk. Ezeket a megoldásokat mi is jónak éreztük. A bajnokságban jelenleg sok az északi versenyző, akik mindig jól teljesítenek a gyors szakaszokon. A maximumot kell nyújtanom, hogy esetleg ismét dobogóra tudjak állni. Ahhoz, hogy Finnország után is legyen esélyünk a vb címre, sok ponttal kell legyőznünk Kalle Rovanperát, ami igazán nehéz lesz.” 

Friss