2024. május 03. 02:57

KezdőlapWRCUtoljára négy éve volt olyan egy WRC versenyen, mint az Észt Rallyn

Utoljára négy éve volt olyan egy WRC versenyen, mint az Észt Rallyn

-

Az Észt Rallyt követően mindenki Kalle Rovanpera domináns teljesítményéről beszél, azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy minden top kategóriás autónak sikerült célba érnie ráadásul szuperrally nélkül. 

Az idei Észt Rally fantasztikus versenyt tartogatott, nagy tempójú pályákon zajlott, hatalmas ugratókkal, és mind a nyolc top kategóriás, Rally1-es autóval indulónak sikerült a célba érés, mégpedig szuperrally nélkül. 

Hogy ez mennyire ritka, jól mutatja, hogy utoljára a 2019-es Korzika Rallyn fordult elő ilyen utoljára. 

A francia verseny abban az évben lett utoljára megrendezve, mégpedig a WRC negyedik futamaként, melyen 14 szakaszt és 347.51 km versenytávot kellett teljesíteni. 

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Az aszfaltos versenyen tíz WRC állt rajthoz, a Citroennél Sébastien Ogier, Esapekka Lappi, az M-Sportnál Teemu Suninen és Elfyn Evans, a Toyotánál Kris Meeke, Ott Tanak, és Jari-Matti Latvala, a Hyundainál pedig Dani Sordo, Thierry Neuville, valamint Sébastien Loeb indult. 

Az első nap hat szakaszán Elfyn Evans a Ford Fiesta WRC-vel, míg Ott Tanak a Toyota Yaris WRC-vel csatázott az első helyért, a napot pedig a walesi versenyző 4.5 másodperc előnnyel nyerte. 

A második nap ugyancsak hat szakaszán egészen az utolsó előtti szakaszig folytatódott ez a csata, akkor azonban Tanak defektet szedett össze és kerekét megállt kicserélni, így Evans 11.5 másodperc előnybe került a második helyre lépő Thierry Neuville előtt, míg Tanak a hetedik helyre zuhant. 

Szombat este azonban mégis Thierry Neuville lehetett a legboldogabb, ugyanis az utolsó szakaszon a belga versenyző támadott, míg Elfyn Evans bár jónak érezte a vezetését, mégis jelentős, 16 másodperc hátránnyal zárt a 47.18 km-es gyorsaságin, így Neuville 4.5 másodperc előnnyel várhatta a záró nap két gyorsaságiját. 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Evans pedig azonnal fordított már az első szakaszon, miután Neuville autója túl sokat csúszkált a 31.85 km-es gyorsaságin, így az utolsó szakasz előtt Evans 11.5 másodperc előnybe került ismét. 

A Power Stage-en azonban újabb fordulat történt, Thierry Neuville bár abban a hitben ért célba, hogy a második helyen zárt, azonban Evans defektet szedett össze, így végül a Hyundai belga versenyzője nyert, mégpedig Sébastien Ogier előtt 40.3 másodperccel, míg Evans a harmadik helyre esett 1:06.6 perc hátránnyal. 

A verseny első tíz helyén WRC-k zártak, a dobogósok után Dani Sordo, Teemu Suninen, Ott Tanak, Esapekka Lappi, Sébastien Loeb, Kris Meeke sorrend alakult ki, míg tízedikként Jari-Matti Latvala zárt.

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Friss