A WRC következő szezonja során új menetrend jöhet a versenyek utolsó napján, megváltozhat a pontrendszer, valamint rövidebb és több gyorsaságit is elképzelhetőnek tart az FIA.
Több megbeszélés is történt az elmúlt hónapokban azzal kapcsolatban, hogy miként lehetne a WRC jelenleg hanyatló népszerűségét ismét fellendíteni. Az FIA elkészítette már azt a listát, melyet a Motorsport Világtanács elé terjeszt jóváhagyásra még idén.
Már a hétvégi Észt Rally alatt is történtek változások, aminek köszönhetően a csapatoknak a szurkolók előtt kellett gumit választani és szerelni a szervizparkban, nem lehetett takaró elemeket használni, hogy bizonyos dolgokat eltitkoljanak az utolsó pillanatig.
Ugyancsak változást jelentett a rajtceremónia utáni sajtókonferencia, mely egy színpadon lett lebonyolítva a szurkolók előtt, a konferenciáról pedig élő, ingyenes műsor volt látható.
Azonban ennél sokkal komolyabb változások is jöhetnek 2024-től.
“A tervek között az első helyen a vasárnapi menetrend megváltoztatása szerepel – árulta el Peter Thul, a WRC sportigazgatója. – Meglepődtem, amikor megkaptam a belső adatokat, nagyon sokan nézik a vasárnap délelőtti verseny élő közvetítését, ezért úgy döntöttünk, hogy igazi show-t próbálunk készíteni vasárnapra. Ez nem azt jelenti, hogy a pénteki és szombati történéseknek nem kellene érdekesnek lenniük. Próbáltuk kideríteni, hogy ha vasárnap új gumikat kaphatnak a versenyzők, akkor az segíthet-e, de a versenyzők szerint ez nem megoldás.”
“Eddig semmit se4m véglegesítettünk, csak próbáljuk kitalálni a megfelelő újításokat. Azt is megvitatjuk, hogy egy új pontrendszer segíthet-e abban, hogy vasárnap gyorsan vezessenek a versenyzők. Ez azt jelentené, hogy a szuperrally szabályt igénybe vevő versenyzők több pontot szerezhetnének. Jelenleg, ha valaki kiesik, majd visszaáll, akkor a Power Stage-ig csak lassan vezet, majd ott próbál pontot szerezni. Ha új pontrendszer lesz, akkor ennek egyensúlyban kell lennie az egész versenyen gyűjthető pontokkal. Egyértelműen a verseny győztesének, és a minden szakaszt teljesítő versenyzőknek kell a legtöbb pontot szerezniük. Továbbá egy interaktívabb gumiszerelési zónát is bevezethetünk a Power Stage előtt, de gondolkodunk egyfajta sétáról is a szurkolókkal az autók között a szakasz előtt.”
“Az ERC-ben nagyon jól működik a kvalifikáció is. Ezzel azonban vigyáznunk kell, mert könnyen elronthat mindent, ha egy versenyző egész hétvégén zajló dominálását kell nézniük a szurkolóknak. A tervek között szerepel rövidebb, de több gyorsasági szakasz is. A rövidebb szakaszokon nyilván kisebb különbségek alakulnának ki a versenyzők között, ugyanakkor többször lennének láthatóak az autók. Biztos vagyok benne, hogy jövőre lesznek új dolgok a WRC-ben, ugyanakkor mindent nem tudunk egyszerre megújítani. Bízom benne, hogy a következő szezon jobb lesz, mint az idei.”