37 évvel ezelőtt módosítani kellett a Finn Rally meghirdetett programját, miután négy hónappal a verseny előtt Henri Toivonen és Sergio Cresto tragikus balesetet szenvedett Korzikán.
1986-ban történt a WRC egyik leghíresebb tragikus balesete, amikor Henri Toivonen és Sergio Cresto Korzikán szenvedett balesetet és lelte halálát a Lancia Delta S4-ben.
A tragédia később a B-csoportos rally autók megszüntetéséhez vezetett, de hatással volt a május 2-i baleset a szeptemberben megrendezendő Finn Rallyra is.
A Jyvaskylai versenyen bevezetésre került a kötelező éjszakai pihenő, valamint néhány nagy sebességű gyorsasági is ki lett véve a programból és helyükre lassabb szakaszok kerültek.
Az éjszakai pihenő idején lehetővé kellett tenni, hogy a csapatok legalább 9 órát pihenéssel töltsenek, valamint a megtartott gyorsasági szakaszok átlagsebessége maximum 110 km/h lehetett, hosszuk pedig nem haladhatta meg a 30 km-t.
A program módosítás miatt a Finn Rally több szakaszát kétszer kellett teljesíteni, de az Ehiki gyorsaságit háromszor is. A legendás Ouninpohja szakaszt csak 7.38 km hosszan rendezték meg, holott 35 km-es hosszúságúra is lehet tervezni.
Az 1986-os Finn Rallyt végül Timo Salonen és Seppo Harjanne nyerte Peugeot 205 Turbo Evo2-vel, a második helyen Juha Kankkunen és Juha Piironen zárt ugyancsak Peugeot-val 24 másodperc hátránnyal, míg a harmadik a szintén finn Markku Alén és Ilkka Kivimaki lett Lancia Delta S4-gyel, 1:45 perc hátránnyal.
Mint az a verseny során kiderült, a biztonsági előírásokat csak részben sikerült betartani Finnországban, mert nagyon sok pályán a versenyzők a megengedett maximális átlagtempót át tudták lépni, így a FISA a WRC futam rendezés elvételével fenyegették meg a szervezőket.
1987-re ezért a finn rendezők drasztikus változtatásokat vezettek be. A verseny pályái sokszor szekérútakon vezettek, valamint előfordult, hogy házak udvarán kellett vezetni.
Az átlagtempó így valóban drasztikusan csökkent is, a győzelmet elérő Markku Alén és Ilkka Kivimaki átlagsebessége 95 km/h lett a Lancia Delta HF 4WD-vel. A sebességcsökkenést nagyban segítette a B-csoportos autóknál jóval lassabb A-csoportos autók megjelenése is.
Ezt pedig a Nemzetközi Autósport Szövetség is felismerte, így 1988-tól kezdve ismét lehetett gyorsabb szakaszokat tenni a Finn Rally programjába.