A nagy sebességű murvás rallyversenyek nem tartoznak Thierry Neuville kedvenc futamai közé, de az eredményei most mást mutatnak, miután Észtországban és Finnországban is második helyen ért célba.
A legutóbbi eredményt persze árnyalja Rovanpera finnországi kiesése, így érdemes inkább Neuville saját teljesítményéhez viszonyítani. A Hyundai versenyzőjének idei javulása ezen körülmények közt a 12 hónappal ezelőttihez képest jelentős. Tavaly a belga pilóta csak az ötödik helyen tudott célba érni Finnországban, 2 perc 18 másodperccel lemaradva a győztes és akkori csapattárs, Ott Tanak mögött.
Most a Neuville három szakaszgyőzelmet szerzett, és 39,1 másodperces hátránnyal másodikként ért célba a győztes Evans mögött. Ez volt az első dobogós helyezése Finnországban 2013 óta, ami ismét rávilágít a finn pályákkal folytatott küzdelmére.
Bár elismerte, hogy ezek a versenyek még mindig nem tartoznak a kedvencei közé, Neuville örült, hogy sokkal erősebb teljesítményt nyújtott a körülmények között.
„Jó újra a dobogóra állni” – mondta Neuville. „Az biztos, hogy az elmúlt néhány év itt igazi küzdelem volt számomra, de általában a Hyundai számára is mindig nehéz volt.
„Egész hétvégén jó volt a tempónk, és nem volt olyan, mintha kiestünk volna, de nem voltunk egyértelműen a leggyorsabbak. Elégedett vagyok azzal, ahogyan fejlődünk. Elég sokat fejlődtünk.”
Ha visszatekintünk az észt versenyre, a kép ott is hasonló. A 2022-es ötödik hely után, a második pozíció komoly előrelépés. Még beszédesebbek a számok: egy évvel ezelőtt Neuville az autóval végig küszködve csaknem négyperces hátránnyal lett negyedik. A legjobb gyorsasági eredménye egy második hely volt. Idén sem tudott szakaszt nyerni, viszont nyolcszor lett második, és a végén csak 52,7 másodperccel lemaradva ért célba a győztes Rovanpera mögött.
Nem kétséges, hogy a Hyundai-nak még van mit tennie, hogy felzárkózzon a Toyotához ezeken a gyors murvás rallykon, de a döntés, hogy rendszeres tesztbázist biztosítanak Finnországban, talán meghozza gyümölcsét a jövőben.