2024. április 29. 07:42

KezdőlapWRCMindhárom fejlesztési jokert elhasználja októberben a Hyundai

Mindhárom fejlesztési jokert elhasználja októberben a Hyundai

-

A Hyundai kihasználja az októberi homologizációs időszakot, hogy fejlesszen az i20 N Rally1-en, amivel igyekszik csökkenteni a Toyotával szembeni lemaradást.

A koreaiak hatalmas erőfeszítéseket etttek, hogy utolérjék a Toyotát, ám az idei kilenc forduló után a csapat csak egy győzelmet szerzett Szardínián, szemben a Toyota hét diadalával.

A Hyundai legnagyobb előrelépése a gyors murvás pályákon történt, Észtországban a második, harmadik és ötödik helyen végeztek a Hyundai versenyzői, míg a múlt hétvégén Neuville újra a dobogó második fokára állhatott, míg Teemu Suninen a negyedik helyet szerezte meg.

A Hyundai számításai szerint Észtországban kilométerenként 0,17 másodpercet veszített a Toyotával szemben, és hasonló volt a különbség Finnországban is.

Suninen
Teemu Suninen- foto: Janus Ree / Red Bull Content Pool

Cyril Abiteboul csapatfőnök bízik abban, hogy a fejlesztés, amelyen jelenleg dolgoznak, képes lesz csökkenteni ezt a lemaradást. A módosításokat az októberi homologizációs időszakban szeretnék beépíteni az autókba. Az viszont egyelőre titok, hogy pontosan mit terveznek, mivel a csapat tisztában van azzal, hogy a júniusi Safari Rally Kenyában történt többszöri kardántengely meghibásodás után a megbízhatósági problémákat is meg kell oldaniuk.

„Úgy gondolom, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint ez egy korrekt képet ad a csomagunkról. Egyszerűen elégedettnek kell lennünk azzal a lépéssel, amit tavaly magunkhoz képest megtettünk. Több ilyen lépésre van szükségünk a jövőben. A számok nem hazudnak, ezek tények. Ez az a tempó, amit meg kell találnunk az autóban, valószínűleg a meglevő csomagunk optimalizálásával együtt, de a fejlesztéseinkre is szükség van, ami egy kis időt vesz igénybe” – mondta Cyril Abiteboul a kilométerenkénti 0,17 másodperces lemaradásra utalva.

Neuville
Fotó: Hyundai Motorsport

„Tudjuk, hogy túlsúlyosak vagyunk, és tudjuk, hogy hiányzik egy kis hátsó stabilitás, ami egyben leszorítóerőt is jelent, és valószínűleg az a végsebesség-előny is kell, ami korábban megvolt. Biztos vagyok benne, hogy az összes koncepciónkban és ötletünkben, amivel a gyárban rendelkezünk, sokkal, de sokkal több van, mint a 0,17 másodperc, amiről beszélünk. Arról van szó, hogy megtaláljuk a módját annak, hogy ezt megvalósítsuk az autóban, és remélhetőleg ezt még 2027 előtt meg tudjuk tenni. Természetesen ki fogjuk használni ezt az ablakot. Világos terveink vannak arról, hogy miként akarjuk használni ezeket a jokereket, de őszintén szólva ez nagyon korlátozott, tekintve hogy az autót is egy kicsit megbízhatóbbá kell tennünk” – árulta el a csapatvezető.

A rengeteg feladathoz a rendelkezésüke álló három joker nagyon kevés, ezért rangsorolniuk kell a fejlesztési lehetőségeket, mivel csak a leginkább hatékonyakat tudják beépíteni.

„Hatalmas frusztráció, hiszen van gyárunk, van tervezőirodánk, gyártásunk és minden erőforrásunk, de a szabályok miatt nem tudjuk megtenni azt, amit szeretnének. De hát ez van” – ismerte be Abiteboul.

Fotó: Hyundai Motorsport

Friss