Az 1983-as Rally Világbajnokság 12 futamból állt, a szezon a Lancia és az Audi, valamint Markku Alén, Walter Röhrl és Hannu Mikkola hatalmas csatájáról szólt.
Az 1983-as WRC szezont Walter Röhrl várhatta címvédőként, mint egy évvel korábban az Opel versenyzőjeként két futamgyőzelemmel, valamint további négy dobogós helyezéssel megnyerte a Rally Világbajnokságot Michéle Mouton előtt.
1983-ban ugyan 12 futamból állt a WRC szezon, és minden verseny beleszámított a versenyzők bajnokságába, ugyanakkor a gyártók esetében csak 10 futam, míg a Svéd Rally és Elefántcsontpart Rally nem. Ez az év volt az első szezon is a B-csoportos autók számára.
Erre az évre bajnoki címe ellenére elhagyta az Opelt Röhrl és a Martini Racinghez, vagyis a Lanciához igazolt, ahol Markku Alén volt a csapattársa. A két versenyző a kétkerék meghajtásúLancia 037-tel igyekeztek harcolni a legjobb eredményekért.
Az Audi azonban ebben az évben is Hannu Mikkolával, valamint Michéle Moutonnal támadott, akik 1982-ben gyártói vb címre vezették a német csapatot, továbbá a csapattagja volt Stig Blomqvist is. Az Audi a szezont a Quattro A1-gyel kezdte, majd év közben az A2-es modellre váltottak, melyek mindegyike összkerék meghajtású volt.
Az Opel csapata az Ascona 400-at adta Ari Vatanennek és Henri Toivonennek.
A gyártók közötti bajnoki versengés a szezon korai szakaszában már csak az Audira és a Lanciára korlátozódott. A szezont a Lancia kezdte jobban a Monte-Carlo Rallyn, azonban az Audi Portugáliában válaszolni tudott, majd a két csapat közül Kenyában csak a német gyártó, Korzikán pedig csak az olaszok szereztek pontot, a hatodik versenyen, Görögországban pedig ismét a Lancia tudott jobban szerepelni, így hat futam után hat ponttal előzte meg az Audit. Az év második felében folytatódott a kiélezett csata és végül mindössze két pont előnnyel a Lancia lett a világbajnok.
A versenyzők között ugyancsak szoros csata zajlott. A Montén Walter Röhrl szerezte meg a győzelmet, azonban Svédországban és Portugáliában Hannu Mikola zárt az élen. Kenyában Ari Vatenen tudott nyerni, azonban Mikkola második helyével megerősítette vezető helyét, majd Korzikán már Markku Alén volt a leggyorsabb, Mikkola kiesésével pedig Röhrl második helye ért igazán sokat. A német versenyző pedig az Akropolisz Rallyn, valamint Új-Zélandon is nyerni tudott, miközben Mikkola mindkettőn kiesett.
Az utolsó öt verseny azonban a finn versenyzőnek sikerült jobban, Röhrl pedig csak egy versenyen, a Sanremo Rallyn indult, ahol ugyan második lett, de vb címét így nem tudta megvédeni és Mikkola szerezte meg az egyetlen vb elsőségét 23 ponttal megelőzve riválisát.
A vb harmadik helyén Markku Alén két győzelmet aratva zárt mindössze 2 ponttal elmaradva Röhrltől, míg a negyedik helyet Stig Blomqvist szerezte meg.
A B-csoportos autók első szezonjának csatái itt tekinthetőek meg másfél órás videó formájában.