Az 1985-ös Rally Világbajnokság szezonja során folytatódott a B-csoportos autók korszaka, azonban a járművek biztonsága is megkérdőjeleződött, különösen a tragikus Korzika Rally után.
Az 1985-ös Rally Világbajnokság szezonja során háromra bővült a vb címekért harcoló csapatok száma.
Azt követően, hogy Ari Vatanen megnyerte mindhárom versenyét az 1984-es WRC szezon végén a Peugeot 205 Turbo 16-tal, a 1985-ben már teljes szezont vállalt az oroszlános márka, mely elsősorban a finn versenyzőtől várta a sikert.
A Peugeot pedig már a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn megdöbbentett mindenkit, Ari Vatanen 5:17 perc előnnyel tudott nyerni az audis Walter Röhrl előtt úgy, hogy Terry Harryman navigátor hibájából 8 perc büntetést kapott Vatanen!
Az 1981-es világbajnok nyerni tudott a Svéd Rallyn is, azonban a következő négy verseny már kevésbé alakult jól Vatanen számára, hat versenyből ötször kiesett és csak Új-Zélandon tudott második helyen célba érni. Argentínában ráadásul egy rendkívül súlyos baleset után esett ki, a finn-brit páros a legmagasabb sebességi fokozatban haladt, amikor borult, és bár a Peugeot bukócsöveinek köszönhetően életben maradt Vatanen és Harryman, a finn pilóta életveszélyes sérüléseket szenvedett, több csigolyája és nyolc bordája tört el, ráadásul a bordák a tüdejét is átszúrták. Idővel szerencsére sikerült felépülnie és visszatért a rallysportba, azonban 1985-ben már ezt nem tudta megtenni.
A Peugeot így a másik finn versenyzőre, Timo Salonenre számított a vb címet illetően, aki a Portugál Rallytól kezdve nyolc versenyből ötöt megnyert, és az év végi első helyet is megszerezte.
A B-csoport első két évében kimagasló Audi és Lancia érdemben nem tudott harcolni a Peugeot csapatával. Stig Blomqvist ugyan megszerezte a bajnokság második helyét, míg Walter Röhrl harmadik lett az Audit vezetve, azonban a svéd versenyző 52, míg a német 68 pont hátránnyal zárta a bajnokságot.
A gyártók bajnokságában is Peugeot siker született, 16 pont előnnyel nyerte a vb címet az Audi előtt, míg a Lancia ugyan harmadik lett, de 72 pont hátránnyal.
A 12 futamból álló szezon első négy versenye után azonban az eredmények mellett komoly figyelem hárult a biztonságra is.
A Korzika Rallyn ugyanis Attilio Bettega és Maurizio Perissinot tragikus balesetet szenvedett, amikor fának csapódtak a Lancia 037-tel az olasz pilóta azonnal életét vesztette, míg a navigátor sértetlenül szállt ki a roncsból. A baleset után kezdték megkérdőjelezni a B-csoportos autók biztonságát. A helyzetet pedig tovább rontotta Henri Toivonen balesete, amit az olasz Costa Smeralda Eb futamon szenvedett el, és mely során a finn pilóta három nyakcsigolyája is eltört. A baleset után pedig a WRC szezon nagy részét kihagyni kényszerült, majd hazai versenyén, Finnországban visszatért és a szezonzáró Brit Rallyt megnyerte.
Toivonen balesete után három hónappal később következett Ari Vatanen argentin bukása. A balesetek után az Audi felvetette WRC programjának befejezését is, hacsak nem hoznak biztonságot növelő szabályokat a sorozat irányítói.