2024. április 27. 23:00

KezdőlapWRCA Lancia-korszak 1. rész – Rally Világbajnokság 1987

A Lancia-korszak 1. rész – Rally Világbajnokság 1987

-

Az 1987-es WRC szezon egy új kor kezdetét jelentette, a rallysport szörnyetegeinek is nevezett B-csoportos autókat a jóval gyengébb A-csoportos autók váltották, melyek közül a Lancia már a kezdetekkor kiemelkedett. 

Az 1986-os tragikus és sok botrányt tartogató WRC szezon után 1987-ben új korszak kezdődött a Rally Világbajnokságon. 

A rendkívül erős B-csoportos autókat a jóval gyengébb és biztonságosabb A-csoportos autók váltották. 

A 13 futamos szezon gyártói bajnokságában ugyan hat csapat, a Fiat, a BMW, a Toyota, a Renault, az Audi és a Lancia tudott pontot szerezni, a bajnokságot azonban a Lancia uralta. 

Az olasz gyártó erre a szezonra leigazolta az utolsó B-csoportos egyéni világbajnokot, Juha Kankkunent a Peugeot-tól, csapattársai pedig Markku Alén és a nagyon tehetséges Miki Biasion voltak.  

A három versenyző pedig összesen nyolc sikert ért el, és bár Kankkunen csak két versenyt nyert, Biasion és Alén három győzelmével szemben, meg tudta védeni vb címét. 

A Lancia azonban kilenc versenyen zárt az élen 1987-ben, miután az Új-Zéland Rally az osztrák Franz Wittmann nyerte. 

A Lancia hatalmas fölénnyel nyerte a gyártók bajnokságát, 58 ponttal előzte meg az Audit és 69 ponttal a Renault-t. 

A biztonság pedig valóban javult a szezon során, ugyanakkor a Korzika Rallyn sorozatban harmadszor is tragédia történt. Attilio Bettega 1985-ös, majd Henri Toivonen és Sergio Cresto 1986-os tragédiája után, 1987-ben a 91-es rajtszámú Jean Marchini és Jean-Michel Argenti szenvedett Peugeot 205 GTI-jükkel balesetet, mely során a navigátor vesztette életét.

Friss