Az 1993-as Rally Világbajnokság során Juha Kankkunen negyedszer is világbajnok lett, 20 győzelmével pedig e téren is csúcsot döntött. A Lancia utolsó évét teljesítette a WRC-ben.
Az 1993-as Rally Világbajnokság szezonja az előző évekhez hasonlóan 14 futamból állt volna, azonban Elefántcsontpart az utolsó pillanatban kikerült a sorozatból, így végül 13 futamból állt a szezon. Változást jelentett szintén, hogy az FIA már minden versenyt fel vett a gyártók bajnokságába is.
A gyártók között 1992 után ismét privát csapattal, a Jolly Clubbal vett részt a Lancia, azonban amíg 31 éve még sikerült hatodszor is megnyernie a gyártók bajnokságát, addig 1993-ban már komolyan érződött a gyári fejlesztések hiánya és a Deltákkal már egyetlen versenyt sem tudtak nyerni.
A 13 futam végül a Toyota és a Ford csatájáról, a versenyzők között pedig Juha Kankkunen és Francois Delecour harcáról szólt.
A szezonnyitó Montét Didier Auriol nyerte a a Toyotával, majd Svédországban Mats Jonsson vezette győzelemre a japán gyártót, a harmadik futamon, Portugáliában már Francois Delecour ért be elsőként a Ford Escort Cosworth-al, és így a bajnokságban is élre állt nyolc ponttal megelőzve csapattársát, Miki Biasiont és 15 ponttal Auriolt.
A Szafari Rallyn azonban megszerezte első 1993-as győzelmét Kankkunen is, aki így a vb-n is átvette a vezetéstés bár a Korzika Rallyn még fordítani Tudott Delecour egy újabb sikerrel, a szezon második fele már egyértelműen a finn toyotásé volt.
Kankkunen az utolsó hat versenyéből négyet megnyert, míg Delecour csak egyet, így a finn legenda negyedik alkalommal nyerte meg a vb címet, amivel megerősítette, hogy ő az akkori vb történelem legeredményesebb pilótája. Amíg Kankkunen már négy vb címmel rendelkezett, addig Miki Biasion, Walter Röhrl és Carlos Sainz is csak kettő címmel követte. A finn pilóta a futamgyőzelmek terén is rekordot állított fel, 20 sikerével akkoriban messze a legtöbb győzelemmel rendelkezett.
A gyártók bajnokságát a Toyota lett a világbajnok összesen hét győzelmet aratva, így végül 12 ponttal előzte meg a Fordot, mely öt versenyt tudott nyerni. A harmadik gyártó, mely futamgyőzelemig jutott, a Subaru volt, Colin McRae Új-Zélandon megszerezte karrierje első sikerét.
A korábban hat gyártói vb címig jutó Lancia végül öt gyártó közül a negyedik lett, és a szezon végén végleg kiszállt a világbajnokságról.