back to top
2024. május 17. 07:45

KezdőlapWRCMár 2024-ben változhat a WRC versenyek formátuma

Már 2024-ben változhat a WRC versenyek formátuma

-

A WRC csapatok és versenyzőik ötletei alapján már 2024-től változhatnak a vb futamok formátuma, de az igazi változás 2025-től jöhet. 

A Szardínia Rally után kezdődött és a WRC jövőjének jobbá tételére vonatkozó megbeszélések alapján a WRC Promóter a versenyek formátumával kapcsolatos változtatásokra vonatkozó ötleteket készül benyújtani a Motorsport Világtanácsnak (WMSC) szeptember 22-én, ezek alapján már 2024-ben lehetnek változások, de az igazán átfogó módosítások 2025-ben történhetnek. 

A változtatásokat az FIA-nak és a WMSC-nek kell jóváhagyni és kihirdetni október 19-én. 

Fotó: M-Sport

A versenyformátum változtatás mellett a WRC Promóter felkérte a csapatokat, hogy jelöljön ki egy szóvivőt, aki a jövőbeni megbeszéléséken képviselni tudja érdekeiket. 

“2024-ben elkezdünk változtatni a WRC versenyek formátumán, ugyanakkor tiszteletben kell tartanunk azokat a futamokat, melyek 12 hónapos alapon működnek – mondta Simon Larkin, a WRC Promóter versenyekért felelős igazgatója az Akropolisz Rallyn. – Az általunk összeállított ötletek nagyon jó fogadtatásban részesültek a verseny szervezők részéről. Úgy gondoljuk, hogy a változtatásokat a rendezvényeken dolgozó sportbírók és hivatalos személyek munkaidejére vonatkozó szabályok betartásával kell megtennünk. Valóban szükség van arra, hogy reggel 7:08-kor kezdődik egy gyorsasági, majd a nap utolsó szakasza 18:08-kor indul? Néhány versenyen talán rendben van ez, de nem szabad bevett szokássá tenni. Különösen Európában nem. Mi, a WRC Promóter német cég vagyunk, ezért a német törvények alapján kell dolgoznunk. A Hyundaira is a német törvényeket tartja be, míg a Toyota a finneket, minden esetben nagyon szigorú munkatörvényeket kell betartani.” 

“Azt hiszem, hogy a Monte-Carlo Rally az egyik olyan verseny, mely hosszú időre visszanyúló időterv séma alapján működik, de ugyanez lenne igaz a Horvát Rallyra is? Nem hiszem. Lettországban, ahova 2024-ben megyünk először, ott is ezt az időtervet kövessük? Nem hiszem, hogy erre szükség lenne, mert nincs olyan mértékű márkaimázsa, mint a Monténak vagy a Szafari Rallynak. Szeretnénk mindig olyan naptárt összeállítani, melyben minden egyes verseny egy külön, más versenyhez nem hasonlítható fejezet.” 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Változás történhet a központi szervizparkot illetően is. 

“Ugyancsak szeretnénk változtatni a szervizparkot illetően is. Több verseny esetében a pénteki napon működnek gumiszerelési zónák, ahova csapatonként 2 szerelő ugyancsak beléphet. Lehet, hogy olyan szervizelési területet kell kijelölni, ahol autónként limitált mennyiségű szerszámot vagy alkatrészt lehet használni. Egy 15 perces gumiszerelési zónában 4-5 percig tart a gumicsere és gumiválasztás, a fennmaradó időben pedig lehetne dolgozni a sérült, vagy műszakihibás autón, ami segíthetne a versenyzőknek, hogy a rallyt folytatni tudják. Emellett az ilyen szerelések során a csapatok szerelői, vagy mérnökei is hőssé válhatnának, ha sikerülne egy-egy autó hibáját megoldani.” 

Az elfogadott változások tehát az október 19-ei WMSC ülésen lesznek kihirdetve. 

Friss