A Dirtfish információi szerint eldőlt, hogy a WRC gyári csapatainak autóiban 2024 után is marad a hibrid meghajtás.
A jelenlegi Rally1-es szabályrendszer 2022-től lépett életbe és 2024 végéig szól.
Az FIA pedig régóta kereste a megoldást a 2024 utáni időszakra vonatkozó hajtásrendszert illetően.
A Dirtfish információi szerint a legutóbbi megbeszélésen pedig végleg pont kerülhetett az ügy végére.
A média oldal ugyanis arról írt, hogy a jelenlegi hibrid rendszer marad 2025-ben és 2026-ban is, de igen jó eséllyel 2027-től is ilyen meghajtás lesz a gyári csapatok autóiban.
“Pénteken az utolsó pillanatig zajlottak a megbeszélések és úgy tűnik sikerült a megegyezés a 2025-ős és 2026-os évre is – mondta a hibrid egységeket gyártó Compact Dynamics részéről a Dirtfish forrása. – A helyzet korábban nem volt ennyire egyértelmű, de most pozitívan tekintünk a jövőbe. Az FIA elég erős tudott lenni az ügy tárgyalásai során és jó döntést hozott.”
A 2025 utáni időszakra vonatkozó szerződésekkel kapcsolatban korábban a Hyundai Motorsportnak voltak problémái.
A Dirtfish pedig megkérdezte Mohammed Ben Sulayemet is a 2027 utáni időszakról.
“Jelenleg úgy tűnik, hogy a WRC gyártói nem szeretnének áttérni a teljesen elektromos meghajtásra.” – mondta az FIA elnöke.
Ezek szerint pedig úgy tűnik még hosszú ideig hibrid meghajtás lesz a WRC gyári autóiban.
A hivatalos megerősítésre azonban csak később kerül sor.