2024. május 02. 03:54

KezdőlapWRCNégy éve nem történt olyan incidens WRC futamon, ami akkor Chilében

Négy éve nem történt olyan incidens WRC futamon, ami akkor Chilében

-

Négy évvel ezelőtt egy új verseny került a WRC naptárba, mégpedig Chile, melyen az első napon Ott Tanak vezetett a Toyotával, a citroenes Sébastien Ogier és csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt. 

A 2019-es Chile Rallyn, melyet május 9-12. között rendeztek még négy gyártó állt rajthoz, a Toyotát Kris Meeke, Jari-Matti Latvala és Ott Tanak, a Hyundai csapatát Thierry Neuville, Sébastien Loeb és Andreas Mikkelsen, az M-Sportot Teemu Suninen és Elfyn Evans, a Citroent pedig Sébastien Ogier és Esapekka Lappi képviselte. 

A verseny csütörtöki napján csak a hivatalos tesztet rendezték, ahol walesi körülmények, nedves, sok helyen saras talaj fogadta a versenyzőket. 

Ilyen körülmények között pedig Andreas Mikkelsen volt a leggyorsabb, őt Ott Tanak 1, Jari-Matti Latvala 1,2 másodperc hátránnyal követte. Thierry Neuville a negyedik időt érte el 2.6 másodperc hátránnyal. 

Azonban már ekkor tudni lehetett, hogy a pénteki első éles gyorsaságitól száraz körülmények között folytatódik a verseny. 

“Arra számítunk, hogy a verseny száraz körülmények között zajlik majd – mondta Thierry Neuville. – Így most nagyon csúszott a shakedown pályája, de az autó jól vezethető volt.” 

“Valószínűleg jó verseny lesz a Chile Rally, ha száraz pályákon folytathatjuk – mondta Ott Tanak. – A shakedown olyan volt, mint Wales, de a folytatásban fel fog száradni.” 

A pénteki nap délelőttjén még csúszós körülmények fogadták a mezőnyt, amit nehezített, hogy a hatalmas fák között csak kevés napfény szűrődött át, ráadásul kisebb köd is volt. Délutánra azonban némileg változtak a körülmények, a pályák szárazabbak lettek, ráadásul már a versenyzők is jobban megismerték a pályákat a délelőtt során, amire nagy szükség is volt, hiszen a látási viszoyok nem sokat javultak. Az első gyorsaságit még Kris Meeke nyerte, majd a második szakaszon már Ott Tanak állt az élre és összesen három szakaszt nyerve az élről várhatta a szombati folytatást. 

“A déli szervizelés során a mérnököknek sikerült jobbá tenni az autót – mondta a nap végén Ott Tanak. – A jobban vezethető autó miatt pedig nőtt az önbizalmam is. A folytatásban is koncentrálni kell, de bízom benne, hogy az élen maradhatok.” 

A toyotás versenyzőt Sébastien Ogier 22.4, Jari-Matti Latvala 28.8, Thierry Neuville pedig 29.5 másodperccel követte. 

“Ott Nagyon gyors volt, és nem igazán tudtunk harcolni a tempójával – mondta Sébastien Ogier, aki a nap nagy részét a második helyen töltötte. – Sok kihívást tartogatott az első nap, de sikerült befejeznünk, holnap pedig próbálunk közelebb kerülni Tanakhoz.” 

Az észt toyotás és a második helyért harcoló versenyzőket Kris Meeke követte az ötödik helyen, aki 17 másodperccel állt Neuville mögött és 2.2 másodperccel Sébastien Loeb előtt. 

“A napot még jól kezdtük, megnyertük az első szakaszt, de a délelőtti másik két pályán nem igazán tudtam jó tempóban vezetni – mondta Kris Meeke. – A ködös pályákon nem voltam olyan magabiztos, mint a többiek délelőtt, azonban délután már jobb teljesítményünk volt.” 

Legjobb fordosként Elfyn Evans zárta az első napot, aki a hetedik helyen állt Andreas Mikkelsent és csapattársát, Teemu Suninent megelőzve. 

A nyitó napon egy furcsa incidens okozott még izgalmakat, a második gyorsaságin ugyanis Thierry Neuville rajtja után hirtelen piros zászlót kapott. Mint később kiderült, a 30.72 km-es gyorsaságit még nem hagyták el az elófutók Neuville rajtja előtt, így a belga versenyző utolérhette volna őket, ha nem állítják meg a gyorsaságit. Később Neuville megállapított időt kapott, a szakaszt pedig folytatódott, miután az előfutók teljesítették a pályát. A második nap azonban sokkal nagyobb izgalmakat tartogatott, amiket hamarosan szintén felidézünk.

Friss