2024. április 29. 02:16

KezdőlapWRCMunster javulni szeretne a Közép-Európa Rallyn, miután megismerte a Rally1-es Fordot

Munster javulni szeretne a Közép-Európa Rallyn, miután megismerte a Rally1-es Fordot

-

Grégoire Munster arra számít, hogy javítani tud gyorsaságán a Közép-Európa Rallyn, miután Chilében megtanulta a Rally1-es Ford Pumát.

A Chile Rallyn közvetlenül a Rally1-es mezőny végén tudott állni egészen a szombati utolsó szakaszig Grégoire Munster, aki először vezette Jourdan Serderidis Ford Pumáját, akkor azonban defektet szedett össze, majd le is fulladt az autó, így végül a 13. helyen ért célba.

A 24 éves versenyző a kalandok ellenére megismerte a hibrid autót, így a Közép-Európa Rallyn már szeretné gyorsaságát javítani.

“Azt gondolom, hogy aszfalton jobb lehet a teljesítményünk, mivel az aszfalton való versenyzés közelebb áll hozzám – mondta Grégoire Munster a Dirtfishnek. – Sokat versenyeztünk korábban Németországban, néhány versenyen indultunk Ausztriában is, és a cseh Barum Rallyn is versenyeztünk már. Szóval azt remélem, hogy jobb lesz a gyorsaságunk a Közép-Európa Rallyn, mint Chilében. A kérdés csak az, hogy az autó miként fog viselkedni. A murva sokkal megbocsátóbb, mint az aszfalt, ugyanakkor könnyű defektet összeszedni. Aszfalton azonban sokkal inkább múlik a jó eredmény a pontos vezetésen. A hibrid rendszer használata is más aszfalton, mint murván. Fékezésnél figyelembe kell venni a plusz erőt. Ennek megszokása időbe telhet. Az is érdekes lehet, hogy az aerodinamikai csomag milyen tapadást eredményez aszfalton. Azt hiszem, hogy minél nagyobb a tempó a kanyarban, annál jobban érezhető az aerodinamikai csomag hatása, ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy aszfalton kiemelt fontosságú a tapadás, így túl gyorsan sem érkezhetsz a kanyarba. Érdekes verseny lesz a Közép-Európa Rally, ahol még többet tanulhatunk majd az autóról.”

Friss