back to top
2024. október 05. 04:55

KezdőlapWRCMakinen: Aggódom a WRC jövője miatt

Makinen: Aggódom a WRC jövője miatt

-

A négyszeres rally világbajnok és korábbi Toyota csapatvezető Tommi Makinen szerint komoly bajban van a WRC, és aggódik a sorozat jövője miatt.

2020-tól csupán három gyártó szerepel a WRC-ben, azonban a Toyota és a Hyundai mellett az M-Sport csupán félgyári csapatként szerepel a világbajnokságon.

2022-től a WRC-ben bevezették a Rally1-es hibrid autókat, amiknek fenntartása jóval nagyobb anyagi terhet ró a csapatokra, mint korábban a WRC autók, így idén örülni lehetett, ha 10 hibrid autó indult egy vb futamon.

A négyszeres rally világbajnok Tommi Makinen, a Toyota korábbi csapatfőnöke komolyan aggódik a WRC jövője miatt.

“Komolyan aggódom a Rally Világbajnokság jövője miatt – mondta Tommi Makinen a finn MTV.fi TV-csatornának. – Mindenki számára érthető, hogy a kevés top kategóriás autó annak köszönhető, hogy csak három gyártó van, közülük is csak kettő az igazi gyári csapat, a Ford pedig a túlélésért küzd. A gyártók száma igen kicsi ahhoz, képest, hogy régen hét gyártó is volt a WRC-ben.”

A hírek azonban arról szólnak, hogy a Toyota motorját használva a Subaru a visszatérésen dolgozik, ami javíthat kissé a helyzeten.

“Hiszek benne, hogy a Subaru visszatérése sikerül, de ez a Toyotától is függ. Bízom benne, hogy a Subaru visszatér, de, hogy ez valóban megtörténik-e az más kérdés.”

Makinen szerint az FIA-nak gyorsan döntenie kellene a WRC jövőjének irányáról.

“Az FIA-nak gyorsan döntéseket kellene hoznia arról, hogy milyen szabályok lesznek a jövőben a WRC-ben, és milyen lehetőségek vannak egy a sorozatba lépésen gondolkozó gyártónak. Egy top kategóriás autó kifejlesztése sok időt vesz igénybe, rengeteg munkát igényel, és még több pénzt.”

Korábban a sajtóban megjelent olyan információ, hogy még évekig marad a 2022-ben bevezetett hibrid hajtás a WRC-ben, azonban ez azóta sem lett hivatalosan megerősítve.

A finn legenda szerint érdemes lenne megfontolni az F1-ben jól működő modellt, mely szerint a kis csapatok saját autót építenek, de nagyobb gyári csapatok alkatrészekkel, motorokkal segítenek nekik.

“Az F1-ben jól működik az a rendszer, hogy kisebb csapatok mögött nagyobbak állnak. Különböző nevű csapatok léteznek, de nagyobb csapatokkal állnak partnerségben. Lehet, hogy hasonló kellene a WRC-ben is.“

Friss