2024. április 28. 19:22

KezdőlapWRCA WRC pilóták elárulták karrierjük legrosszabb élményeit

A WRC pilóták elárulták karrierjük legrosszabb élményeit

-

A WRC legújabb videójában a vb pilóták, Sébastien Ogier, Dani Sordo, Elfyn Evans, Esapekka Lappi, Kalle Rovanpera, Thierry Neuville, Takamoto Katsuta és Ott Tanak karrierjük legrosszabb élményeit osztották meg.

Sébastien Ogier a 2009-es Ciprus Rallyn szombat reggelt borult, ekkor azonban még folytatni tudta a versenyt, de az utolsó szakaszon árokba csúszott. 

“Az egyik legrosszabb élményem a 2009-es Ciprus Rallyn volt – mondta Sébastien Ogier. – Szombaton borultunk a Citroen C4 WRC-vel. Nagyon nehéz körülmények voltak azon a napon. Nehéz volt jó tempóban vezetni, könnyű volt bajba kerülni. Folytatni tudtuk a versenyt és az ötödik helyen álltunk, amikor az utolsó szakaszon árokba csúsztunk és akkor már nem volt folytatás számunkra. Az autó nem sérült, de az árokból nem tudtunk kijönni. Ez elég nehéz pillanat volt karrierem során. A 2009-es szezon első fele komoly kihívás volt, egyáltalán nem tűnt jónak akkor a jövő, nagy nyomás alá kerültem.” 

Dani Sordo a 2006-os Ciprus Rallyn egy előzőleg etappá nyilvánított szuperspeciál szakaszon szenvedett balesetet, pedig úgy álltak akkor a 10. helyen, hogy előzőleg szuperrallyzniuk kellett. 

“A 2006-os Ciprus Rallyn a vasárnapi szuperspeciál szakaszon szenvedtünk balesetet – mondta Dani Sordo. – A szakasz a rajt előtt törölve lett, de teljesíteni kellett lassan haladva. Marc Martí navigátorom ennek ellenére azt mondta, hogy rendes versenytempóban menjünk, amibe beleegyeztem. Egy részen azonban ahelyett, hogy balra kanyarodtam volna, egyenesen mentem, neki az út szélén lévő betonpadkának. Az autó a becsapódás miatt komolyan sérült és kiestünk. Elég nehéz pillanat volt.” 

Elfyn Evans 3 éve élte át a legnehezebb pillanatot Monzában. 

“Amikor 2020-ban beestünk a Monza Rallyn és elveszítettük az esélyt a világbajnoki címre, elég nehéz pillanat volt – mondta Elfyn Evans. – Amikor megtudtuk, hogy hó esett a szakaszra, beírtuk az itinerbe, de nem számítottam annyira extrém körülményekre, mint amilyen a valóságban volt. Ez a nap az egyik legrosszabb volt karrierem során.” 

Esapekka Lappi 2019 tavaszán élt át nehéz időszakot a Citroen versenyzőjeként. 

“A 2019-es Portugál Rallyn igen nehéz pillanatokat éltem meg – mondta Esapekka Lappi. – Vasárnap borultam, amivel véget ért a versenyünk. Azért is volt ez nehéz pillanat, mert előtte már voltak rosszul végződött versenyeink. Márciustól kezdve tulajdonképpen egészen júliusig csak ilyen versenyeink voltak. Nagyon nehéz időszak volt ez a pályafutásom során, nehéz volt akkor önbizalommal versenyezni.” 

Kalle Rovanpera számára 2021 tavasza volt igazán nehéz. 

“A 2021-es tavaszi versenyek jelentettek nagyon nehéz időszakot számomra – mondta Kalle Rovanpera. – Négy vagy öt nagyon rosszul sikerült versenyünk, kiesésünk volt akkor. Részben az én hibáim voltak, részben pedig balszerencsés műszaki hibák. Ezek nagyon nehéz hónapok voltak. Aztán a Szafari Rallyn is jó helyzetben estünk ki, amikor elakadtunk a fesh-fesh talajon.” 

Thierry Neuville viszont egy teljes szezont jelölt meg legnehezebb időszakként. 

“Gyakorlatilag a teljes 2015-ös évünk katasztrófa volt – mondta Thierry Neuville. – Komoly elvárásaim voltak nekem és a Hyundainak is a szezon előtt velem szemben, miután a csapat egy teljesen új autót szeretett volna készíteni arra a szezonra nem kevés anyagi ráfordítással. Azonban a váltó csak késve lett kész, és az autó nagyon elmaradt a várakozástól. Nagyon nehéz év volt az, a saját motivációmat is elvesztettem emiatt. Előzetesen sejtettük, hogy nehéz szezonunk lehet, de még az előzetesen vártnál is nehezebb év volt.” 

Takamoto Katsuta 2020 végén élt át nehéz időszakot, amikor Szardínián és Monzában is balesetet szenvedett. 

“A legnehezebb a pillanat a 2020-as Monza Rally való kiesés volt az első szakaszon – mondta Takamoto Katsuta. – Normális esetben sosem hibázom egy verseny első szakaszán, de ezen a gyorsaságin egy kanyarba túl nagy tempóval érkeztem és túlcsúsztam, majd egy terelő elemet eltaláltam. Megsérült az autó felfüggesztése és falnak csúsztunk, ezután pedig szuperrallyznunk kellett. Ezt az esetet két másik baleset is megelőzte, ahol én hibáztam. Ez egy nehéz periódus volt, de a későbbieket tekintve erősebb lettem ezek után.” 

Ott Tanak számára 2012 bizonyult a karrierje szempontjából csaknem végzetesnek. 

“2012 végén már-már úgy tűnt, hogy véget ér a karrierem – mondta Ott Tanak. – Abban a szezonban sorba jöttek a hibák, balesetek, majd év végén kikerültem a WRC-ből. Nehéz időszak volt, amikor a visszavonuláson is gondolkoztam.” 

Friss