2024. április 29. 04:52

KezdőlapWRCHazai pályán (is) versenyez a Hyundai a hétvégi WRC futamon

Hazai pályán (is) versenyez a Hyundai a hétvégi WRC futamon

-

A Közép-Európa Rally három országot érint a hétvégén, Csehország és Ausztria mellett Németországot is, ami az alzenaui székhelyű Hyundai WRC csapat számára hazai pálya. A vb címért már nem, a futamgyőzelemért és esetleg a bajnoki második helyért még harcban van a csapat.

A Közép-Európa Rally a világbajnokság történetének első olyan versenye lesz amely három országot érint. A 18 szakaszon 310 kilométer gyorsasági és a szezon eddigi leghosszabb, 1380 kilométernyi etapja vár a mezőnyre. Az új verseny navigátori szempontból is nagy feladat, az itinerben az új szakaszokat tökéletesen fel kell dolgozni. Pilóta és mérnöki szempontból pedig az lesz nagy kihívás, hogy a szűk és dobálós cseh pályák után a sima osztrák utakon, és az ismét csak sajátos német pályákon folytatódik a verseny.

„Egy új verseny mindig kihívás a csapatnak és a versenyzőknek is. Az, hogy visszatérünk Németországba számunkra különleges hiszen hazai versenyünk, és a német szurkolóknak is izgalmas, mert 2019 óta nem látták a rally élvonalát. A három ország összefogása egy fordulóban is olyasmi, amit a WRC még sosem csinált. A két dobogós helyünk az aszfaltos versenyeken azt jelenti, hogy magabiztosak vagyunk abban, hogy ezt meg tudjuk ismételni, sőt akár jobb helyet is el tudunk érni, mint Thierry és Esapekka harmadik helye a Montén és Horvátországban” – mondta a csapatfőnök Cyrill Abiteboul.

Neuville
Fotó: Hyundai Motorsport

„Mindig szerettem aszfalton versenyezni, úgyhogy alig várom már. Hosszú verseny lesz Passau, Prága és az osztrák pályák között. Sokat kell utaznunk, a legtöbbet a szezonban, de biztos vagyok benne, hogy izgalmas lesz. Általában kapunk videókat a szervezőktől a szakaszokról, így fel tudunk készülni, főleg a versenyt megelőző teszt előtt, ami most kulcsfontosságú lesz ezen a hétvégén ahol három egymást követő napon három különböző jellegű aszfalton versenyzünk.Felkészültnek kell lennünk, ez a legfontosabb amit megtehetünk. Mint minden versenyen, a cél most is a győzelem” – fogadkozott Neuville.

Lappi
Fotó: Hyundai Motorsport

Esapekka Lappi és navigátora Janne Ferma a chilei korai búcsú után egy jobb futamban és a dobogós végeredményben reménykedik. A hétvége előtt Lappi így nyilatkozott:

„Ez egy érdekes koncepció ami nagyon tetszik. Most először látunk ilyent élvonalbeli rallyn. A péntek nehéz lesz, ismerem a cseh utakat a korábbi tapasztalataimból. Ausztriáról nem tudok sokat, ám Németországról ismét van tapasztalatom a Német Rallynak köszönhetően. Az évenek ebben a szakaszában sok esőre és a lehulló falevelekre is számíthatunk, ez is egyfajta kihívás lesz, hogy a természet különféle jelenségeire reagáljunk. Biztos vagyok benne, hogy három különböző setup kell majd a három napra, azt hiszem ilyen változtatásokat még sosem kellett tennünk aszfalton, így ebből a szempontból is különleges lesz, amire fel kell készülnünk. A cél, hogy nyomjuk és ha ezt megtesszük az eredmény is jó lesz.”

Fotó: Hyundai Motorsport

Teemu Suninen és Mikko Markkula idén utoljára ül Rally1-es autóban, így ez az utolsó esélyük, hogy megszerzzék első idei dobogós helyezésüket. Suninen feladata különösen nehéz lesz, hiszen ez az első aszfaltos versenye az i20 Rally1-gyel. Szeptember közepén a Welt Rallyn szereztek ugyan némi tapasztalatot, ám most a hűvösebb idővel, és a lehulló levelekkel is számolniuk kell. Suninen tudja, hogy célba kell érnie, és azzal is tisztában van, hogy a csapatvezetésnek meg kell mutatnia, hogy aszfalton is képes a jó tempóra.

A WRC2-ben a Hyundai Emil Lindholmmal és Fabrizio Zaldivarral érdekelt. Lindholmnak a chilei borulás után kell bizonyítania, Zaldivar viszont idei legjobb eredményét érte el Dél-Amerikában, ezért mindkét versenyző más lelkiállapotban érkezik a Közép-Európa Rallyra.

Suninen
Fotó: Hyundai Motorsport

 

Friss