A WRC történelem egyik különleges darabja került a piacra. A 2007-es Focus WRC-t szinte csak hírességek vezették, igaz eredményesség szempontjából nem kiemelkedő az autó.
A Focus WRC a Stobart csapatnál kezdte pályafutását, ahol az M-Sport alapító Malcolm Wilson fia, Matthew Wilson versenyzett vele a 2008-as szezonban. Hét alkalommal ért célba a legjobb tízben, de a bajnokságban így is csak 10. lett.
A világbajnok Petter Solberg testvére Henning Solberg is vezette az autót abban az évben, később Gigi Galli is ült a vezetőülésben. A legnagyobb sztár azonban nem rallyversenyző volt, hanem a kilencszeres MotoGP-világbajnok Valentino Rossi, aki nem csak a Monza Rally Shown ült előszeretettel rallyautóba, hanem három vb-futamon is indult. A brit és az új-zélandi verseny után 2008-ban a Wales Rallyn állt rajthoz az autóval és 12. helyen ért célba.
Amikor a Stobart csapat megvált az autótól, 2009 végén egy olaszországi magán istállóhoz került, és számos győzelmet aratott. 2019 elejéig Olaszországban maradt a Focus, aztán Írországba került, és csak 3 versenyen vett részt, mielőtt 2022 elején teljesen átépítették.
Az autót jelenleg értékesíteni szándékozó C&M Motorsport a korábbi M-Sport mérnök Ronan McCrory által vezetett RMC Motorsport céget kérte fel, hogy restarurálja a Focust, hogy tökéletesen visszaállítsák az eredeti állapotot. Az autót lecsupaszították, minden karosszériaelemet felújítottak, valamint az eredeti Ford fehér színű külső és belső festést is megkapta. A felújítás során természetesen új M-SPORT alkatrészeket építettek be, és úgy döntöttek, hogy egy ilyen minőségű helyreállítással az autót aszfalton kell tartani, a beállítások mellett a dekorhoz is Matthew Wilson 2009-es Catalunya Rallyn használt autóját vették alapul.