Julien Ingrassia 2021 után ismét Sébastien Ogier-val dolgozott, mivel a Közép-Európa Rallyn korábbi pilótája murva kémje volt. A nyolcszoros világbajnok navigátor szerint lejárt a papír alapú itiner kora.
Julien Ingrassia azt követően lett Sébastien Ogier murva kémje a Közép-Európa Rallyn, hogy Benjamin Veillas Pierre-Louis Loubet navigátora lett, és Ogier számára egy tapasztalat navigátort kerestek a feladat ellátására.
A WRC aszfaltos versenyein a versenyzők előtt egy murva kém csoport haladhat át a pályákon, akik jelentik a versenyzőknek, hogy a pályabejárás óta történt-e változás a gyorsasági szakaszokon.
Miután Ingrassia és Ogier együtt nyerték nyolc vb címüket, a francia ex-navigátor sejtette, hogy milyen dolgokra kíváncsi elsősorban volt pilótája.
“Évekig dolgoztam murva kém csapatokkal, akik segítették a versenyeinket, így sejtettem, hogy milyen feladat vár rám – mondta Julien Ingrassia a francia AutoHebdo magazinnak. – Ugyanakkor messze felülmúlta ez a verseny az előzetes elképzelésemet. Megkérdeztem más murva kémet, hogy mindig olyan nehéz-e a feladat, mint amilyen ezen a versenyen volt, és azt a választ kaptam, hogy ez a verseny extrém nehéz volt ebből a szempontból, mivel három ország pályáit kellett felderíteni. Az eső a mi munkánkat is megnehezítette, továbbá figyelembe kellett venni, hogy pénteken nem volt napközben szervizelés, így kevés időnk volt nekünk is a pályák bejárására.”
Ingrassia ezt követően felhívta a figyelmet arra, hogy a modern korban már teljesen másképp zajlik a gyorsasági szakaszok közötti idő eltöltése is.
”Egyáltalán nem tetszett, hogy a versenyzők folyamatosan a telefonjaikat nyomkodták két gyorsasági között, valamint este, reggel és ebédszünetben is videókat néztek. Ez teljesen megöli az improvizációt. Sajnos a verseny során arra a következtetésre jutottam, hogy a papír alapú itiner korszaka lejárt, most elég lenne egy táblagépet adni a navigátorok kezébe.”