2024. április 29. 01:49

KezdőlapWRCA Hyundai kivár a fejlesztésekkel - nem lesz új elem az autón...

A Hyundai kivár a fejlesztésekkel – nem lesz új elem az autón Japánban sem

-

A Hyundai Motorsport úgy döntött, hogy az októberi WRC jokert nem használja fel a Japán Rally előtt, hanem a jövő év elejére halasztja az i20N Rally1 szükséges megbízhatósági fejlesztéseinek alkalmazását.

A csapat kétségtelenül nagyot lépett előre ebben a szezonban, de a Toyotát sem teljesítményben, sem megbízhatóságban nem tudták utolérni. Az egyéni és a gyártói cím is a japánoké lett, a Hyundai Thierry Neuville második helyéért harcolhat Japánban. Ennek ellenére nem tervezik, hogy az októberi joker ablakban homologizált megbízhatósági fejlesztést beépítsék az autóba.

A jokerek tekintetében elég homályos a kép, az utolsó hivatalos lista augusztus 15-én jelent meg, és a július végi állapotot mutatja. Ennek alapján a csapatok így használtak idén jokereket:

Ford: 2 joker – egy erőátvitelt és egy motort érintő fejlesztéssel

Toyota: 3 joker – két erőátvitel és egy motort érintő fejlesztéssel, ebből az egyik hajtást érintő fejlesztés még a 2022-es jokerek egyike volt.

Hyundai: 1 joker – egy motorfejlesztéssel

A csapat már korábban elmondta, hogy idén a teljesítmény helyett a megbízhatóságra fókuszál, ami azt jelentette, hogy az októberben felhasználható jokert ezen a területen képzelik el.

Neuville
Fotó: Hyundai Motorsport

A Hyundai májusban a tapasztalt Francois-Xavier Demaison-t szerződtette technikai igazgatónak, amivel új lendületet kapott az i20N fejlesztése. Ennek a folyamatnak a következő lépése az októberi joker fejlesztési ablak kihasználása, de ennek gyümölcsei csak jövőre lesznek érezhetőek.

Demaison is látja, hogy a megbízhatóság továbbra is gondot jelent a csapat számára, amit a leginkább a júniusi Safari Rallyn látott meghibásodások mutattak. Emiatt az i20N megbízhatóságának javítása a fő cél ebben a fejlesztési jokerben, megelőzve az autó teljesítményének növelését.

Cyril Abiteboul csapatfőnök ugyanakkor elmondta, hogy Japánban még mutatják be ezeket a fejlesztéseket.

„Megtettük, amit meg kellett tennünk. Még a homologizáción kell átmennünk, ami egy kicsit később lesz, szóval nagyon jól tudjuk, hogy mit akarunk csinálni, és jó elképzelésünk van arról, hogy mit akarunk csinálni 2024-ben” – mondta Abiteboul.

Hyundai
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Abiteboul azt is elárulta, hogy jól haladnak a 2024-es jokerek fejlesztésével is, de a stratégia az új technikai igazgató hatásköre, abba nem akarnak beleszólni.

„A lehető legtöbb időt akartuk adni neki, hogy megítélje a prioritásokat, majd megtervezze az alkatrészeket, és aztán tesztelje őket…. sajnos olyan helyzetben vagyunk, hogy van néhány megbízhatósági gyengeségünk az autóban, ahogy azt idén nyilvánosan is megmutattuk, például Kenyában és más helyeken, szóval ez a prioritás. Reméljük, hogy a megbízhatóságot rendbe tudjuk hozni, hogy jövőre ne legyenek ilyen problémáink, amikor két nagyon erős versenyzőnk harcol a győzelmekért és remélhetőleg a bajnoki címért. Aztán továbbléphetünk, és elkezdhetjük fejleszteni az autó teljesítményét” – magyarázta Abiteboul.

A stratégia megalapozottan hangzik, az egyetlen bökkenő, hogy közben a Toyota is gőzerővel fejleszt, és mivel nekik nincsenek olyan problémáik mint a Hyundainak, minden energiájukat a teljesítmény fokozására fordíthatják, amivel megőrizhetik lépéselőnyüket.

A Hyundai ugyan nagyot húzott azzal, hogy leigazolta Ott Tanakot, aki jövőre Neuvillel együtt nagyon erős párost alkot, ám a csapat továbbra sem tervezi a negyedik autót, ami kétségtelenül újabb hátrány a Toyotához képest.

Hyundai
foto: Hyundai Motorsport GmbH

 

Friss