2024. április 30. 03:00

KezdőlapWRCÉrdekes ötlettel állt elő Jonne Halttunen, így reformálná meg a WRC-t a...

Érdekes ötlettel állt elő Jonne Halttunen, így reformálná meg a WRC-t a kétszeres világbajnok navigátor

-

Kalle Rovanpera navigátora, Jonne Halttunen egy finn podcast-ben elárulta, miként tenné lehetővé új csapatok WRC-be lépését és hogyan alakítaná át a versenyek formátumát. 

A kétszeres világbajnok navigátor a finn Yle oldal podcastjében beszélt elképzeléseiről. 

A WRC-ben jelenleg a legnagyobb probléma, hogy a legerősebb kategóriában csak három csapat, a Hyundai, a Toyota és az M-Sport biztosít autókat, ami nagyon kevés járművet jelent. 

Halttunennek van egy ötlete, amivel új csapatokat lehetne indítani a Top kategóriában. 

“Az alap megoldás az lenne, hogy az FIA maga gyártat ugyanolyan karosszériát a csapatok számára, majd a gyári csapatok elkészítik a motorokat és alkatrészeket – mondta Halttunen. – A gyári csapatoknak kötelezően el kellene adniuk az elkészült motorokból és alkatrészekből az adott gyártóval szerződésben lévő, amolyan szatellit csapatoknak járműveket, akik megépítik a járműveket. Ha például a Toyotát nézzük, akkor öt motort, valamint alkatrészeket  kellene eladniuk csapatoknak, a csomagban pedig az autó mellett minden alkatrész is benne lenne. A lényeg pedig az, hogy szatellit csapatot gyakorlatilag bárki létrehozhatnak, legyen az egy üdítőgyártó cég, vagy egy gazdag ember által létrehozott csapat. Hasonlóképpen, mint az F1-ben vagy a Nascarban. Nem hinném, hogy az autóknak muszáj lenne annyira különbözni egymástól, mint most. Sokkal jobb lenne, ha az autók között kisebb különbségek lennének, és az eredményeket a versenyzőpáros tudása és egyéni autóbeállítások döntenék el.” 

Kalle Rovanpera navigátora azonban a versenyek formátumát is átalakítaná. 

“Azt gondolom, hogy a mai világban az embereknek nincs idejük arra, hogy egy versenyt csütörtöktől vasárnapig nyomon kövessenek a TV-k előtt, vagy a pályák szélén. Jelenleg sok ember hétvégén is dolgozik. Éppen ezért szerintem jobb lenne, ha péntek délelőtt amolyan szabadedzések, és kvalifikációs gyorsasági lenne, majd este egy szuperspeciál. Szombaton rendeznének egy versenynapot, reggeltől estig és a nap végén kihirdetnék a győztest. Vasárnap pedig megrendezésre kerülne egy sprint verseny, ahol mondjuk két hosszú gyorsaságit kellene kétszer teljesíteni, és itt külön pontozás lenne, így a kiesett versenyzők ekkor küzdhetnének meg a bónusz pontokért. A szervizelés idejére pedig ki lehetne jelölni egy területet, ahol kötelező lenne a versenyzők megjelenése és találkozni lehetne a szurkolókkal.” 

Friss