Andreas Mikkelsen amég a családjának sem árulta el, hogy a Hyundainál versenyez 2024-ben. A norvég most elárulta a részleteket.
„Nem igazán mondtam el senkinek, még a családomnak sem. Az egyetlen személy, aki tudott róla, a barátnőm volt. Nem akartam, hogy úgy történjen, mint tavaly – tavaly tulajdonképpen ünnepeltük, hogy minden megtörtént, aztán szétesett. Japán előtt néhány héttel kapcsolatban voltam a Hyundaijal, beszélgettünk egy kicsit, de semmi sem volt biztos, egészen a versenyig. Biztos akartam lenni benne, hogy ezúttal minden teljesen megerősített” – magyarázta a titoktartás okát Mikkelsen, aki pontosan tudja, hogy a rallyban is csak akkor lehet valamit biztosra venni, ha már ott az aláírás a szerződéseken. Sőt, néha még akkor sem…
A szerződés csak egy lépés ahhoz, hogy a WRC2 bajnok újra megvesse a lábát az élvonalban, de kérdés, hogy lehet e belőle világbajnok. Talán nem meglepő, és nem is utal túlzott elbizakodottságra, ha azt gondolja, hogy igen.
„Természetesen, abszolút. Ha olyan autóban ülök, amit szeretek, és minden versenyt teljesítek, akkor úgy érzem, hogy bajnokesélyes vagyok. Oké, ez jövőre nem lehetséges, de ki tudja mit hoz a jövő? Lépésről lépésre építkezhetek, és visszaépíthetem magam a világbajnokságba. Ha jövőre öt forduló lesz erre, az jobb, mint öt forduló a WRC2-ben” – mondja határozottan.
A lehetőségek ugyanakkor korlátozottak, hiszen ezen az öt futamon sem versenyezhet szabadon (az öt futam sem megerősített még). A feladata az lesz, hogy segítse Tanak és Neuville versenyét, és amennyiben ez azzal jár, hogy el kell engednie őket, meg is teszi, mondja a norvég.
„Az én pozícióm a csapatban az, azért vagyok ott, hogy támogassam Thierry-t és Ottot. Ha olyan helyzet adódik, hogy el kell engednem ezeket a srácokat, akkor nem kérdés, természetesen megteszem. És ha ezt kell tennem, akkor az azt jelenti, hogy remek hétvégét teljesítettem. De ez azt is jelenti, hogy pontokat kell elvennem Elfyn elől, akkor ez azt is magával hozza, hogy teljes erőbedobással kell nyomni a gázt, hogy ezt elérjük.”
Az viszont biztos, legalábbis a Hyundai közleménye ezt állította, hogy Mikkelsennek az aszfaltos versenyek jutnak 2024-ben. Ez azért is érdekes, mert eddig Ausztráliában, Lengyelországban és Spanyolországban nyert vb futamot, ezek közül pedig csak a 2015-ös Catalunya Rally volt részben aszfaltos verseny. Sőt a Hyundai-korszakában kifejezetten szenvedett az aszfaltos futamokon, ezt Mikkelsen is így látja.
„Katasztrófa volt aszfalton. Most minden új. Amíg az autó fordul, addig biztos vagyok benne, hogy gyors leszek. Biztos vagyok benne, hogy ezúttal működni fog. Még nem próbáltam ki az autót, a többi versenyzőtől hallottam, hogy nagyon más, mint legutóbb. Ha választhattam volna magamnak rallyt, akkor száz százalékban a durva murva lenne az. Versenyzőként az egyik erősségem az, hogy egyensúlyozni tudok az ilyen versenyeken aközött, hogy mennyit lehet nyomni anélkül, hogy tönkretennéd az autót vagy defektet kapnál olyan helyeken, mint Szardínia, Portugália és különösen Görögország” – vallotta be, de profi módjára azt is hozzátette, hogy mivel hárman osztoznak a futamokon, elfogadta, hogy neki az aszfalt jutott.
2024-ben tehát újra lehetőséget kap Mikkelsen, miután két WRC2 bajnoki címmel -ne feledjük, hogy micsoda mezőnyben-, bizonyította, hogy még mindig helye van a legjobbak között. Azt, hogy valójában mire képes, leginkább a Hyundai mérnökei látják majd, hiszen a feladata miatt az említett padlógázt is kevesebbszer tudja majd nyomni, mert a csapat stratégiáját kell követnie.