A Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala megerősítette, hogy a japánok csapata nem támogatta a pontstruktúra változását, amelyet a jövő évi rally világbajnokságon vezetnek be.
Latvala teljes mértékben egyetértett azzal, hogy a változtatásra szükség volt a vasárnapokon látott taktikai autózás megfékezése érdekében – de úgy érezte, hogy az új szabály azzal a veszéllyel jár, hogy összezavarja a rajongókat.
„Ez egy kicsit aggasztja a Toyota Gazoo Racinget. Némiképp aggódunk, hogy a pontrendszer most egy kicsit túl bonyolult a rajongók számára, hogy megértsék a struktúrát, amikor, mondhatni, úgy érezzük, mintha két verseny lenne” – magyarázta Latvala, és azt is elismerte, hogy nem támogatták a döntést.
„Nem voltunk a változtatás mellett. Persze megértjük a vasárnapi aggodalmakat, de a csapat szempontjából egy kisebb változtatásban gondolkodtunk – valami olyasmiben, hogy szakaszgyőzelemenként egy pontot adunk” – mondta.
Latvala hozzátette, hogy a szabálymódosítással egyszerűen csak a taktikai megközelítést lehetne áthelyezni vasárnapról szombatra.
„Ha egy Rally1-es pilóta pénteken feladja a versenyt, de szombaton visszatér – akkor a szombati nap folyamán megspórolhatja a gumijait egy vasárnapi nagy támadáshoz. És ha a versenyző aztán vasárnap mindent megnyer, az 12 pontot jelenthet. Ez több mint a duplája a powerstage győzelemért jelenleg felajánlott ötnek, és úgy gondoljuk, hogy ez talán egy kicsit sok egy olyan versenyzőnek, aki kiesett és nem teljesítette a teljes útvonalat” – indokolt a csapatvezető.
Azt is érdemes számításba venni, hogy a pontrendszer módosítása akkor történt, amikor a két nagy csapat már bejelentette stratégiáját. A Toyota Evans és Katsuta teljes szezonos versenyzésével és mellettük Ogier és Rovanpera résszezonjával, az új pontelosztással akár hátrányba is kerülhet a Hyundaijal szemben, ahol öt pilóta harcolhat a pontokért.