A WRC versenyek formátuma kiemelt téma mostanában, ennek változtatását Thierry Neuville is hangosan szorgalmazza, hogy a bajnokság népszerűsége ismét növekedjen.
A WRC-pilóták szinte egyöntetűen kritikusan nyilatkoztak a jelenlegi versenyformátumról, különösen a napok hossza és az etapok hossza volt a vitás kérdés. A kritikákra válaszul a WRC bizottság egy sor javaslatot gyűjtött össze, mielőtt december elején az FIA elé terjesztették volna. Az FIA elutasította, hogy 2024-re 250 kilométerre csökkentsék a versenyek minimális hosszát, viszont elfogadták az új pontrendszert.
A WRC a jövőben még további változásokon mehet keresztül, erre az a munkacsoport ad hamarosan javaslatokat amelyet az FIA elnökhelyettese, Robert Reid, a 2001-es rally-világbajnoki győztes navigátor és az 1981-es bajnok navigátor, David Richards vezet, aki az Prodrive és a Motorsport UK elnöke.
Neuville továbbra is a változást szorgalmazza, elsősorban a versenyek hosszán módosítana és a múlt ikonikus eseményeinek visszatérését szeretné.
„A rally túl hosszú, és ez probléma, mivel senki sem követi négy napon keresztül. Azonban, hogy ne változtassuk meg teljesen a formátumot, megtartanám a Monte-Carlót négynaposnak, a Safari Rallyt pedig hosszabbá tenném, hogy öt-hat napos legyen, de hosszabb szakaszokkal, hogy egy kis izgalmat teremtsen, mint a múltban” – mondta Neuville.
„Visszahoznám az olyan ikonikus eseményeket, mint Argentína és Wales, és úgy gondolom, hogy mindkettő jelölt a jövőben vagy szeretne visszatérni. A többi futamot rövidebbé tenném, hogy csak pénteken és szombaton tartson. Péntek reggel lenne a shakedown, aztán délben indulhatna a verseny, és este nyolcig mehetne, esetleg este 10-11-ig aszfalton, sötétben. Aztán egy hosszú szombati napot tartanék, és este fejezném be, mielőtt a szervizparkban egy partit rendeznék az embereknek, és este koncertet adnék” – részletezte az általa ideálisnak tartott futamot a belga, majd a kivételekről is beszélt.
„Vasárnap egy szakaszt teljesítenénk, de megismételnénk, és talán lenne egy szerviz a gyorsasági közelében, hogy az emberek eljöhessenek megnézni a versenyzőket, majd visszamehessenek a szakaszra, és kétszer láthassanak minket. Lehetnének a gyártók számára rendezett futamok ahol VIP navigátorok ülnének az autóba. Ez elvinné a ralit az emberekhez.”