Nicolas Ciamin ötödik alkalommal indul a Monte-Carlo Rallyn, melyen szerinte túl sok az olyan szakasz, melyen csak egyszer kell versenyezni, emellett pedig sok az etap is.
Nicolas Ciamin 2018-ban indult először a Monte-Carlo Rallyn egy Abarth 124 RGT autóval, majd 2019-ben R5-ös Volkswagennel, 2020-ban és 2021-ben Citroennel, idén pedig a C2 Competition csapat Hyundai i20 N Rally2-es autójával áll rajthoz. Eddigi legjobb eredményét 2020-ban érte el, amikor az abszolút 11., és WRC3 2. helyén ért célba.
A francia versenyző nem túl jó véleménnyel van a rally idei útvonaláról.
“Nem igazán tetszik az idei versenyben, hogy a szervizparkot ugyan Gapban alakították ki a rajtceremóniát Monte-Carlóban rendezik, majd ezután vissza kell menni Gapba – mondta Nicolas Ciamin az AutoHebdo.fr oldalnak. – Emellett több olyan gyorsasági is van, melyet csak egyszer kell teljesíteni, de ugyanannyi időt kell rá szánni, mint azokra, ahol többször megyünk. Ez túl sok időt vesz igénybe. Vasárnap pedig túl korán kell kezdeni. A Gap környéki pályák ugyanakkor nagyon jóknak tűnnek, örülök, hogy ismét ezeken lehet versenyezni. Az is tetszik, hogy sok pályán most fordított irányba kell vezetni és vannak új szakaszok is, ráadásul sokat kell éjjel is versenyezni, ami különlegesség más versenyekhez képest.”
Az idei Montén négy gyorsasági is csak egyszer szerepel a programban, vasárnap pedig reggel 07:04-kor kezdődik az első szakasz.
Ciamin bár ötödik alkalommal indul a hercegség versenyén, még mindig lesznek számára új pályák.
“A 10. és 13. szakasznak helyet adó Les Nonières / Chichilianne pályán még nem versenyeztem és a 16. gyorsasági pályáján, a Digne-les-Bains / Chaudon-Norante szakasz közelében is még 15 éve jártam utoljára, amikor motokrosszoztam. Ezek híres helyei a versenynek, ugyanakkor sok széles és sima része van, és jobban szerettem volna keskenyebb pályákat.”
A francia versenyző 2022-ben már versenyzett Rally2-es Hyundaijal és a mostani teszten úgy érezte, az autó nem lett fejlesztve azóta.
“Szerintem a Hyundaijal jól lehet majd versenyezni a Montén, de a teszten azt tapasztaltam, hogy nem igazán lett fejlesztve az autó, mióta utoljára versenyeztem vele. A WRC-ben használható üzemanyaggal pedig még gyengébb is az autó. Ennek ellenére várom a versenyt, melyen még mindig bármi előfordulhat. A célunk, hogy a Közép-Európa Rallyhoz hasonlóan a WRC2 élmezőnyében tudjunk csatázni.”