back to top
2024. november 21. 21:34

KezdőlapWRCGiraudet: A Monte pénteki pályái igazán gyorsak lehetnek

Giraudet: A Monte pénteki pályái igazán gyorsak lehetnek

-

A Monte-Carlo Rally pénteken három pálya kétszeri teljesítésével folytatódik. Denis Giraudet szerint ezeken a szakaszokon igazán gyorsan lehet vezetni. 

Pénteken a Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 16,68 km-es, a Champcella / Saint-Clément 17,87 km-es és a La Bréole / Selonnet 18,31 km-es szakaszokkal folytatódik a Monte-Carlo Rally. 

A Monte pályáit a 189 WRC-futamon, köztük 20 alkalommal a Montén is induló, Denis Giraudet mutatta be az AutoHebdo.fr oldalnak. A 68 éves navigátor a 2024-es Montén is részt vesz Raphael Astier társaként. 

“A 3. ss 6. gyorsasági pályáján van a legnagyobb esély találkozni havas részekkel. A pálya eleje széles és gyors, ezt követően emelkedő következik, ami hágókon át vezet. Ezen a részen lehetnek havas vagy jeges területek.

A hágók után egy meredek lejtő következik, itt a domboldalon síelni is szoktak. A cél előtti 3-4 km pedig nagyon gyors rész, ahol könnyen előfordulhatnak négykerékkel történő megcsúszások. Az egész versenyt tekintve ez egy igen ajánlott terület a nézők számára.” 

“A negyedik és hetedik szakasznak helyet adó Champcella pályát ugyanakkor nem értem, hogy miért került a programba, mert nagyon messze van a nap első szakaszától és ilyen jellegű pályát közelebb is lehetett volna találni. Ennek a szakasznak az eleje és vége nagyon szűk, és falvakon át vezet az út. A pálya középső részén szenvedett balesetet 2020-ban Ott Tanak, az egy kifejezetten gyors rész. Raphael Astierrel talán még mi is gyorsabbak tudunk lenni ezen a részen a Rally2-es autóknál.” 

Monte-Carlo Rally 2024 – Minden infó egy helyen

“A Lé Bréole gyorsasági az egyik legszebb szakasza az idei Monténak. Az utolsó 5-6 kilométer hasonlóan egy finn pályához nagyon gyors és tele van ugratókkal. Havon ez a rész sokkal inkább élvezhető, mint aszfalton.

Mivel ez a harmadik szakasz a nap során, a versenyzőknek muszáj a használt gumikat beosztani, mert itt már kevésbé fognak tapadni. Különösen kritikus ez a pálya, ha száraz a verseny, mert akkor rengeteg lehet a felhordás.” 

Friss