A Monte-Carlo Rallyn debütált az idén bevezetett pontrendszer, ami jól vizsgázott a nyitó versenyen, miután a verseny győztese kapta a legtöbb pontot.
Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint jól vizsgázott az új pontrendszer a Montén.
“A győztes, vagyis a versenyen leggyorsabb pilóta szerezte a legtöbb pontot – mondta Latvala. – Ebből a szempontból jól szerepelt a nyitóversenyen az új pontrendszer. Remélem, hogy más versenyeken is hasonló lesz a helyzet, még ha van esély az ellenkezőjére is. A szezon előtt sok bírálat érte az új rendszert, de most egy időre megnyugodhatunk.”
Latvala ezután a Toyota szereplésére tért át.
“Egy kicsit csalódottak vagyunk a szereplésünk miatt, mert bár pénteken még vezettük a versenyt, és az első helyet tartottuk a szombati utolsó előtti szakaszig, igazából a Hyundai és Thierry Neuville gyorsabb lett szombaton. Végül vasárnap vesztettük el a versenyt. Már korábban is előfordult, hogy Neuville szombaton gyorsabb lett, és ilyenkor már nehéz tartani a tempóját.”
Monte-Carlo Rally 2024: Thierry Neuville másodszor nyert a legendás versenyen
A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint a szezon folytatásában is komoly rivális lesz a Hyundai.
“Valószínűleg nagyon erős lesz a folytatásban is a Hyundai és komoly csatákat vívunk majd velük. Az előző két év során főként a megbízhatóság miatt tudtunk nyerni, most azonban a Hyundai is megbízható és gyors. Most csak a pilótán múlik a verseny eredménye, és ha valaki nyerni szeretne, akkor Neuville most mutatott formáját kell nyújtania.”
A gyártók bajnokságában a Toyota 1 ponttal vezet a Hyundai előtt a szezonnyitó után.