Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója elárulta, hogy a Szafari Rally előtt elkészül egy komoly fejlesztési csomag, ami a Rally1-es autó felfüggesztését érinti.
“Komoly fejlesztés fog történni a felfüggesztés terén – árulta el Tom Fowler a Dirtfishnek. – 2023-ban ezen a fejlesztésen dolgoztunk és a 2024-es évre terveztük. A felfüggesztés terén sok olyan alkatrész van, ami egy másiknak a változata, homológizálva van, de nem igényel fejlesztési jokert. A Szafari Rallyra 10 ilyen alkatrészből álló fejlesztési csomag készül el. A fejlesztéssel javul a megbízhatóság is, mivel korábban voltak ilyen problémáink.”
A csomag azonban már homológizációt igényel, ugyanakkor nem biztos, hogy már Kenyában használva lesz.
“A csomag jelenleg az FIA-nál homológizációs folyamaton esik át és március 1-jére készül el. Csapatszinten azonban még nem döntöttünk arról, hogy már Kenyában használjuk-e, ez főként logisztikai kérdés.”
Visszatér a hagyományokhoz a 19 szakaszból álló Szafari Rally 2024-ben
A Szafari Rally az egyik legsikeresebb versenye a Toyotának, miután az elmúlt két évben kétszer is négyes győzelmet aratott. Ez pedig főként a megbízhatóságnak volt köszönhető.
“Néha a megbízhatóság egy jól tervezett csomagnak köszönhető, máskor pedig, hogy csak rövid ideig használjuk az alkatrészeket. A jelenleg homológizáción lévő csomagban van olyan elem is, ami a megbízhatóságot segítené Kenyában. Vannak olyan alkatrészek, melyek Kenyában könnyedén elromolhatnak, ezért a márciusi versenyre ezeket megerősítjük az új homológiációs alkatrészekkel. A teljes csomag bevetéséről azonban még nem döntöttünk.”