back to top
2024. november 22. 12:06

KezdőlapWRCMegvan, mi a baj a Rally2-es Hundai i20-szal: gyenge

Megvan, mi a baj a Rally2-es Hundai i20-szal: gyenge

-

A Monte-Carlo Rallyn a Citroen és a Skoda uralta a WRC2 kategóriát, és a figyelemből az új Toyota Yaris Rally2-nek is bőven kijutott. A Hyundai Rally2-es autója bár a negyedik helyen végzett Nicolas Ciaminnal, de a teljesítmény terén egyértelmű hátrányban voltak. Ciamin elárulta mi a probléma, amin várhatóan a hamarosan érkező frissítések segítenek.

„Az autó megbízható volt, és ez nagyon fontos. Most, mióta az autó megjelent, nem sokat változott. Rengeteg frissítést várunk a következő hónapokban. Nagyon várjuk már ezeket, mert nem tudtunk az élmezőnyben harcolni. Elég keményen nyomtam, de ez nem volt elég” – mondta Ciamin.

Az első számú célpont a teljesítmény: Ciamin szerint egyszerűen nincs elég lóerő a Rally2-es i20-ban, hogy jelenleg lépést tartson a riválisokkal, de reméli, hogy ez hamarosan megváltozik.

A részidőkből és a többi adatból azt láttuk, hogy  a motor elég gyenge” – szögezte le Ciamin. „Amíg emelkedőn haladunk, addig nagyon messze vagyunk a tempótól. Ezen már dolgoznak. Az autónak sokoldalúnak kell lennie. A Montén ez fontos, mert a körülmények elég sokat változnak. Például Horvátországban vagy a CER-en nehéz a pálya de szinte mindig ugyanolyan, szóval az autó ott hatékonyabb lett volna, úgy gondolom. De ez egy olyan dolog, amiben előrelépést várunk” – magyarázta a francia, akinek van összahasonlítási alapja, mert tavaly a CER-en Skoda Fabia RS-sel versenyzett.

A Škoda egyelőre jól áll: autójuk bizonyítottan győztes, és Oliver Solberggel, Gus Greensmith-tel és Pierre-Louis Loubet-vel három jelöltjük is van a WRC2-es bajnoki címre. A Toyota autója most az Arctic Lapland Rallyn bizonyította győzelmi képességeit Mikko Heikkilä révén, és Sami Pajari személyében egy potenciális esélyessel rendelkezik a WRC2 koronájára. A Citroen rengeteget lépett előre, aszfalton félelmetesen gyors, és Rossel Monte győzelme megmutatta, hogy változó körülmények közt is erős a C3.

A Hyundai nem kezdi kezdte jól az évet. A következő homologizációs ciklus során végrehajtott új fejlesztések dönthetnek arról, hogy el tudja-e kapni a riválisokat, mielőtt azok túl messzire jutnának.

A fejlesztések sikere nem csak a világbajnokság miatt érdekes, mert ezek az autók jó üzletet is jelentenek egy gyártónak. Ha a WRC2-ben sikeresek, akkor a vásárlók száma is növekszik, erre pedig a koreai gyárnak is nagy szüksége van.

 

Friss