2024. április 15. 05:41

KezdőlapWRCMi is történt a Svéd Rally hatodik szakaszának rajtjánál?

Mi is történt a Svéd Rally hatodik szakaszának rajtjánál?

-

Thierry Neuville hiába próbálta, nem tudta beindítani a Hyundai i20 N Rally1 motorját a Svéd Rally hatodik szakaszának rajtjánál. 

Pénteken már reggel havazni kezdett a Svéd Rallyn, azonban a csapadék még erősebbé vált a déli szervizelés idején, így az első délutáni szakaszon a Rally1-es autók gyakorlatilag hókotróvá váltak, különösen az elsőként induló Thierry Neuville, aki csupán a 22. időt érte el és 29.6 másodperccel volt lassabb a szakasz megnyerő, WRC2-ben értékelt Georg Linnamae-nél. 

A következő szakasz előtt a rajtállomásnál pedig Neuville nem tudta időben beindítani autóját, így négy percet késett, amiért 40 másodperc büntetést kapott, a szakaszon pedig Elfyn Evansnek kellett elsőként indulnia. A Hyundai belga versenyzője később üzemanyagnyomás problémára hivatkozott, amikor a szakasz céljában kérdezték a késésről. 

“Azt hiszem, a versenyszellem ezúttal nincs jelen – mondta Elfyn Evans. – Mielőtt azonban bármiről is ítélkezünk, várjunk csendben.”  

Lappi közel második győzelméhez Katsuta hibája után, Neuville cáfolta a vádakat a Svéd Rallyn

“Kicsit furcsa, hogy csak négy percbe került a probléma megoldása – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke még pénteken a Rallit.fi oldalnak. – Nem tudom, hogy mi történhetett és nem is szeretnék találgatni. Nincs kizárva, hogy valóban problémája volt Thierry-nek.”  

A Hyundai belga versenyzője azonban cáfolta a vádakat.  

“Elfyn láthatta, hogy nem indul be az autónk a második délutáni szakasz rajtjánál – mondta Neuville. Kénytelenek voltunk beszélni a csapattal, és csak ez után sikerült a problémát részben orvosolni. Ez négy perc késéssel járt, így Elfyn Evans elénk került a rajtsorrendben. A probléma az üzemanyagnyomással volt kapcsolatos. Kézzel próbáltuk megoldani a hibát. Hogy mindenkit megnyugtassak, ha ez a helycsere Evans-szel direkt lett volna, akkor nem a gyorsasági rajtja előtt állok meg, hanem az összekötő úton.” 

A Dirtfish újságírója, David Evans szerint azonban a TV közvetítés során úgy tűnt, mintha Thierry Neuville azért nem tudja beindítani autóját, mert nem ad gyújtást. Ezt követően az autó elején lévő motortérben csinált valamit a belga versenyző, ami után sikerült életet lehelni a Hyundaiba. Evans azonban arra is felhívta a figyelmet, hogy ha az üzemanyagnyomással volt probléma, akkor miért az autó motorterében csinált valamit Neuville, és miért nem az autó hátuljában lévő üzemanyagtartálynál, ahol az üzemanyag csövek vannak.


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss